Hoeveel mbps is 384 kbps

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo helpmijers.

Ik zit met het volgende. Ik gebruik de laatste tijd steeds meer mobiel internet en overschrijd vaak de internet blox van vodafone. Bij vodafone hebben ze een snelheid van 3.6mbps. Bronno: http://www.vodafone.nl/internet/internet_op_je_telefoon/kosten_zorgeloos_blox/

Nu wil ik graag naar een abbo en heb voor Ben.nl gekozen. Daar is de internet snelheid 384kbps. Is dit 3.8 mbps? Citaat: De maximum snelheid van Ben Mobiel Internet is 384 Kpbs downstream en 64 Kbps upstream.

Is dit evengoed?

Op google heb je wel omrekeners maar ik raak in de war met megabyte en dat soort afkortingen.

alvast bedankt.

Maar er was toch ook een verschil tussen 1 megabit en 1 megabyte. Daar kom ik dus niet uit.

1 byte = 8 bits, dus 1 MB (Megabyte) = 8 Mb (Megabits). Een bit heeft de waarde 0 of 1. Een byte kan een waarde bevatten van 0 t/m 255.

Laatst bewerkt:
dus het is slomer dan vodafone?

Denk je dat ik youtube filmpjes kan afspelen?

Maar hij is dus langzamer dan vodafone?

Het is zeker trager als de maximale download snelheid van Vodafone, maar er spelen wat meer dingen mee, wat voor toestel heb je, het interne modem van je telefoon heeft ook maar een maximum van .... kbps. Misschien kun je of wij de specs van je toestel opzoeken en kijken wat het maximum is wat je toestel aan kan. Misschien is dan de overstap niet zo erg als je toestel toch maar een maximum heeft van ... kbps.

Grtjs Jarno jjw

kheb de lg gw620.

maar die heeft HDSDPA 7.2. Dus dat zit wel goed.

ik kijk even wat ik ga doen.

in ieder geval bedankt allemaal!

Bij kpn is de snelheid net zo hoog/laag als bij Ben, ik zit bij kpn en ervaar niet echt problemen met internetten op mijn mobiel, ik kan alleen bij Ben niets vinden over het datalimiet, zij zullen ook een bepaalde max hebben, de kans dat je daar overheen gaat is dus altijd aanwezig. Bij kpn is het 10x het gemiddelde gebruik van het totaal data verbruik in een maand. Niet duidelijk dus, ze zijn niet zo happig om dat soort informatie te verschaffen. Je zult je misschien eerst moeten verdiepen in het data limiet bij Ben.

Grtjs Jarno jjw

ja dat is bij vodafone ook. 10x de gemiddelde gebruiker is de max.

Bij Ben.nl moet je naar vragen en rechts heb je een vraag box. Type in internet snelheid en je krijgt antwoord.

Je was me een beetje voor, je toestel ondersteund hsdpa protocol. dit houd in maximaal 10x de umts snelheid van 348kBits/ps uitgerekend 3480kBits/ps dit delen we door 8 en dan komen we uit op 480 kBytes/ps, simpel gezegd downloaden je nooit sneller als met 480 kBytes/ps, of te wel ongeveer 0,5mBytes/ps. De maximale snelheid die Vodafone aan bood die haalde je al lang en breed niet. Overstappen naar Ben scheelt dus niet zoveel.
1000kbytes is 1mByte.

Snap je het nog haha.

Die hoge snelheid word alleen bereikt als men een dongle koopt van de provider en daarmee inlogt op hun accespoint.

Grtjs Jarno jjw

Laatst bewerkt:
Bij Ben zijn ze ook onduidelijk, ze geven wel de maximale download/upload snelheid aan maar niet de maximale data limiet. Ik denk dat dat ongeveer het zelfde is als bij KPN en bij Vodafone en bij welke provider dan ook. Ik heb nooit begrepen waarom ze hier een data limiet aan geven en dat ze zo onduidelijk zijn. Ik heb 1x een waarschuwing gehad bij kpn, toen verbruikte ik ongeveer 250mByte (MB) in een maand.

Grtjs Jarno jjw

http://www.gsmarena.com/lg_gw620-2936.php

Hij ondersteunt tot 7.2mbps. 7000kbps? als ik het goed heb.

Vodafone ondersteunt tot 7mbps.

Opzich vind ik het internet blox wel fijn. Dat is gewoon prepaid maar met een soort abbo eraan. 10euro voor 30 dagen onbeperkt(10x gem gebruiker) maar als het te ver gaat of het afgelopen is gaat het van mijn beltegoed af wat niet de bedoeling is.

Maar puntje bij paaltje, zullen mijn laadtijden langer duren dan bij vodafone?

Ik ben bang dat dat de Wifi snelheid is, lees het volgende maar eens en kijk goed bij de data uitwisseling en klik maar eens op het vraag teken achter de term hsdpa.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar dat is wat ik lees.

Grtjs Jarno jjw

Ik kom volledig terug op mijn verhaal en moet bekennen dat ik er helemaal naast zat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Speed_Downlink_Packet_Access
Ik heb het volgende eens gelezen en was hier niet van op de hoogte.

Ja dan zeker is de conclusie dat je er behoorlijk op achter uit gaat. Als ben het hsdpa protocol nog niet volgt dan word het een heel verschil en moet je je afvragen of je dit wel wilt. Misschien is kpn dat toch iets voor je. Kun je bij Vodafone je data limiet niet verhogen?

Even uit nieuwsgierigheid wat doe je allemaal op internet met je mobiel dan dat je over de data limiet heen gaat.

Grtjs Jarno jjw

Vooral apps downloaden, filmpjes streamen, tweaken, mailen en Helpmij'en.

Apps is het grootste dus dit kan ik via on wifi netwerk maar ben meestal te lui om het aan te zetten:evil:

maar ik ga er dus op achteruit..... dan kijk ik verder.
In ieder geval bedankt allemaal!:thumb:

Haha te lui nog wel haha, mijn telefoon koppelt automatisch aan mijn netwerk bij thuis komst, dat scheelt weer haha. Maar ik download geen zware aps op mijn mobiel, daar hebben we de iMac en Macbook voor.

Nou sterkte met je keuze, het is niet makkelijk tussen de velen aanbiedingen.

Grtjs Jarno jjw

Das zeker een handige site/tool. Goed gevonden :thumb:

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan