hoeveel mhz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
ik ben een beetje in de war geraakt ik was er van overtuigd dat er 256MB400 inzat maar nu wanneer ik in everest kijk zie ik het volgende, kan iemand me vertellen hoeveel mhz het is? boven aan zie ik wel 400 staan maar iets naar onderen weer 200 :confused:

screen.JPG

pc3200 is 400MHz, op te voeren naar 800 als je een dualchannel mobo hebt ;)

oke dan bedankt. maar wat betekend die 200 mhz dan precies?

Shoot me.... geen idee, wellicht is dat het aantal MHzen waar die momenteel op draait, wat betekent dat er iets in de bios niet goed zou kunnen staan, waardoor er geen optimaal gebruik wordt gemaakt van het vermogen? (gokje)

Geplaatst door c0okie
oke dan bedankt. maar wat betekend die 200 mhz dan precies?
Je hebt DDR geheugen in je PC, dat betekend in jou geval 200mhz x2 en dat is een effectieve kloksnelheid van 400mhz.
(DDR staat voor Double Data Rate)

ah oke dus ik neem aan dat er nix verkeerd is in mijn bios en het goed is zo? :rolleyes:

Geplaatst door c0okie
ah oke dus ik neem aan dat er nix verkeerd is in mijn bios en het goed is zo? :rolleyes:

Inderdaad :) je hoeft je nergens zorgen over te maken

Daarom zei ik al dat het een gokje was ;) sorry als ik je onbedoeld wat op stang gejaagd heb :P

Als je bij Everest bij moederbord kijkt, dan zie je de effectieve kloksnelheid(400mhz)
Zie de screenshot van mijn computer:
attachment.php

Het komt niet helemaal overeen met jou snelheid, daar mijn pc overgeklokt is.:)
Orgineel heb ik ook PC3200(400mhz) geheugen, deze werkt in Dual-channel bij mij.

Bijlagen

• effectieve kloksnelheid.jpg
    effectieve kloksnelheid.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
oke bedankt jongens ik ben weer helemaal gerust gesteld :thumb:

Sinds kort een nieuw systeem aangeschaft met 512Mb PC3200 400MHz geheugen. Ik vroeg me af of de kloksnelheid wel goed staat ingesteld, aangezien ik 200MHz zie staan bij het opstarten en bij Everest...Wie kan mij helpen?

Modulegrootte : 512Mb (2 rows, 4 banks)
Moduletype : Unbuffered
Geheugentype : DDR SDRAM
Geheugensnelheid : PC3200 (200MHz)
Modulebreedte : 64 bit

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Newbie666
Sinds kort een nieuw systeem aangeschaft met 512Mb PC3200 400MHz geheugen. Ik vroeg me af of de kloksnelheid wel goed staat ingesteld, aangezien ik 200MHz zie staan bij het opstarten en bij Everest...Wie kan mij helpen?
Geplaatst door crash

Je hebt DDR geheugen in je PC, dat betekend in jou geval 200mhz x2 en dat is een effectieve kloksnelheid van 400mhz.
(DDR staat voor Double Data Rate)
Zie ook de afbeelding een paar berichten hierboven.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan