Hoeveel pixels camera bij 800 x 600 ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Hoeveel pixels camera heb ik nodig om plaatjes van 800 x 600 of meer te kunnen maken?

Is er een eenvoudig programma waarmee ik foto's die groter zijn dan 800 x 600 kleiner kan maken zonder dat er gesneden wordt in de foto?

Geplaatst door Miauw
Hoeveel pixels camera heb ik nodig om plaatjes van 800 x 600 of meer te kunnen maken?

Is er een eenvoudig programma waarmee ik foto's die groter zijn dan 800 x 600 kleiner kan maken zonder dat er gesneden wordt in de foto?

Op de eerste vraag durf ik geen antwoord te geven. Bij digitale camera's kan je meestal ook nog kiezen bij welke resolutie de foto wordt opgeslagen. Die zijn meestal wel meer dan 800 x 600. Ik zelf gebruik 3.1 en maak er goede foto's mee die zelfs groter zijn dan 1024x768.

Maar voor je tweede vraag kan ik Irfanview aanraden. Die kan in 1x een hele map met foto's in 1x bewerken.
Je kan instellen dat de orginelen blijven bestaan en de nieuwe, verkleinde foto's, naar een andere map geschreven worden.

Groeten,
Olav

Ik gebruik voor dit soort dingen meestal de Xp Powertoy Resizer van Microsoft. Dan hoef je alleen maar op je foto te rechtsklikken... kies je grootte en klik op Resize. Hel erg Simpel.

Lees er HIER meer over.

Dus met een 1 of 2 miljoen pixels camera heb ik meer dan voldoende?

Nu nog maar een goedkope vinden die direct in kan zoemen een klein schermpje achterop heeft en van losse geheugenkaartjes houd.

Mag ook een tweede handsje zijn, als die maar niet duur is.

Ben al een beetje aan het snuffelen, maar tips zijn welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan