• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Hoeveel plaatsen over

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Weet iemand een formule voor het volgende:
Als ik bv 30 lege cellen heb, dan wil ik graag in een aparte cel bijhouden, als er in een van die lege cellen een waarde word ingevuld, dat hij dan bijhoud hoeveel lege cellen ik dan nog heb.
Alvast dank je wel....

Bijlagen

Dat heb je toch al in je voorbeeld?
Of zie ik iets over het hoofd?
Of b.v. met deze formule =AANTAL.LEGE.CELLEN(C2:C11)

Dat heb je toch al in je voorbeeld?
Of zie ik iets over het hoofd?
Of b.v. met deze formule =AANTAL.LEGE.CELLEN(C2:C11)
Ja, maar ik wil daar bv van blad 1 C15:C24 en op blad 2 C2:C11 eraan toevoegen, en dat doet ie niet, krijg de melding dat ik teveel argumenten opgegeven hebt voor die functie. zal vast wel iets verkeerd ingeven, maar kom er even niet uit (hoop dat het een beetje duidelijk is)

Dus ik heb cellen op blad 1 C2:C11 en C15:C24 en op blad 2 C2:C11 dus dat zijn 30 cellen, en als in een van die cellen een waarde invul, dan zou ik graag in cel I2 de waarde 29 zien

zo dan:
PHP:
=COUNTBLANK(C2:C11)+COUNTBLANK(C15:C24)+COUNTBLANK(Blad2!C2:C11)

Of deze Nederlandse formule.
PHP:
=SOM(AANTAL.LEGE.CELLEN(C2:C11);AANTAL.LEGE.CELLEN(C15:C24);AANTAL.LEGE.CELLEN(Blad2!C2:C11))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan