Hoeveel RAM ondersteunt mijn moederbord maximaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik zag ooit in everest dat mijn moederbord(Intel Avalon 915GAV) maar 1 gigabyte ram ondersteunt, maar nu zocht ik op het internet(Ik vond bij intel.com exact hetzelfde, maar zonder het woordje avalon ertussen) en zag dat het 4 is. Wat is het nu(btw waar was dat ook alweer in everest:o) Er zit nu 2*256 mb in in dualchannel, kan ik daar nog 2*512 bijplaatsen zodat ik op 1.5 kom?? Of zal ik snelheidsverlies hebben?

btw het is om battlefield 2 icm met een pentium 4 3.00 ghz(hyperthreading: moet ik hyperthreading enabled zetten met dit spel, of zullen mijn prestaties verminderen?) en een geforce 6600 gt of een 6800, weet nog niet. Zal ik het merken met 1.5 giga ram? of kan ik mijn settings tog niet hoog genoeg zetten? Zou ik hiermee op high settings kunnen spelen?(liefst nog met AA aan;))

Budget is 200 euro(ram en videokaart) dat wordt dan 512 ram erbij en 6600 gt 128 ram. Is de 50 euro meer voor de videokaart het waard om 256 ram te hebben? Zal ik de settings dan hoger kunnen zetten in BF2, of moet er dan nog es 512 ram erbij(zodat ik op 1.5 kom)

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet meer RAM geheugen wel kunnen. Of het snelheidsverschil heeft weet ik niet zeker. Maar Hyper Threading is wel beter dat je dat aan hebt staan, het geeft je namelijk een extra virtuele processor. Dat kan wel versnellend zijn, en zal battlefield 2 wel beter draaien.

Mod edit

Denk dat na bijna een jaar of 6 niet echt meer van toepassing is.Graag volgende keer even naar de datum kijken.:D

Deze wordt voorzien van een
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan