@pimpernel : als jij alleen maar wil 'ruiken' aan 10 zonder te weten of je het wil houden, dan zou ik het in jouw geval heel anders aanpakken.
Ik zou ervoor kiezen om het simpel (en dús veilig) te houden. Ik heb al te vaak mee mogen maken (zelf, of in mijn nabijheid) dat van dualboots, gevolgd, voorafgegaan of vergezeld van partitiegrootteverandering, (soms onherstelbare) ellende kwam.
Maak van je huidige (goed werkende?) W7U middels Windows backup maken een systeemkopie van de C schijf (op een externe harddisk).
Vervolgens pas je de upgrade naar 10 toe en bekijkt (enkele weken of enkele maanden) of het bevalt. Ja? Mooi, dan ben je klaar.
Nee? Dan zet je de gemaakte systeemkopie (mirror) van W7U terug en alles ik weer zoals het nu is. Bijkomend voordeel is dat je zelfs na 3 jaar nog terug kan naar W7U als je daar de behoefte toe zou voelen, mits je natuurlijk de image goed bewaart.
E.e.a. vanzelfsprekend zonder je eigen brieven / spreadsheets, foto's etc. etc. die ja ná de migratie op C plaatst. Daar moet je dus even (tijdelijk) een kopietje van maken naar een extern medium zodat je de W7U met je eigen gemaakte brieven / foto's whatever kunt bijwerken als je zou besluiten terug te keren naar W7U.