hoeveel stroom gebruikt een oplader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Op mijn notebook staat Input 19 V, 4,74 A, 90 W
Datzelfde staat op de bijhorende lader bij output.
Op de lader staat bij Input 100-240 V, 1,5 A.
Mijn vraag is nu: hoeveel stroom heeft deze lader nodig om een notebook te laden. En hoeveel notebooks kan ik tegelijk laden met een zekering van 16 A?
Is er iemand die in de natuurkundeles beter heeft opgelet dan ik, en dat kan vertellen?

Kun je alleen weten als je er een ampèremeter tussen hangt, want die stroom zal sterk variëren, die gegevens zijn de maximale die opgegeven worden, dus minimaal 10 laders op een 16amp gezekerde contactdoos, waar dan verder niets aanhangt op die groep.

Helaas

Lange Pier,

Wat je zegt klopt niet helemaal.

Bij de lood accu is de lader spanning gestuurd, dus aan het eind neemt hij minder stroom af.

Bij de NiCad is de lader stroom gestuurd, en hij schakelt zich uit als de stoom toeneemt.

Bij de NiMH is de lader deels stroom en deels spanning gestuurd, en die trekt ook bijna het hele traject de volle stroom.

Maar met zijn lader zal hij maar een laptop te gelijk kunnen laden.

Eric.

Die lader is max. 1,5 amp, primair, x 10 = 15, maar het zijn puls omvormers, waar de stroom afhankelijk van de vraag is, en die op het laatst zogenaamd gaat druppelladen.

Spanning heeft er niets mee te maken, die blijft gelijk.

En wat klopt er niet, als ik zeg dat hij dat alleen kan meten met een ampèremeter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan