hoeveel verbruikt mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan Horse

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hallo allemaal

Ik zou willen weten hoeveel mijn pc verbruikt in idle en load (watt) ongeveer. pc specificaties:

Core 2 Duo E8400 met arctic freezer 7 pro
MSI P35 Neo-f
Samsung SpinPoint T166 400GB
Gigabyte Nvidia Geforce 9600GT (oc, maar dan zonder fans dus passief)
Aeneon 2048MB DDR2 800 Mhz
Tybotech 400x (voeding)

Zoiets zou je alleen kunnen ontdekken als je er een ampere meter er tussen hangt.
Als je pc bv 2 ampere gebruikt is dat: 2x230 volt =460 watt

moet het persee met zo'n ampere meter ofzo? kan het ook misschien van elke onderdeel kijken hoeveel het verbruikt en dan bij elkaar optellen?

Dat zal niet gaan omdat van al die onderdelen niet het specifieke verbruik vermeld wordt.
met een ampere meter heb je meteen het exacte verbruik.
Vergeet dan niet ook het verbruik van je scherm mee te nemen.

mijn voeding is 400 watt. dus zal m'n pc ook zoiets kunnen verbruiken? m'n scherm verbruikt 60 watt maximum.

ja ik zou gewoon willen weten hoeveel hoeveel een gemiddelde game pc verbruikt (zoals deze). Een imac verbruikt idle ongeveer 100 watt en load 130. playstation 3 130 watt en daarmee kan je dan ook call of duty 4, crysis en al die mooie games spelen.

Ik geloof er niets van dat een PS3 maar 130W gebruikt tijdens het spelen van spellen.

In elk geval gebruikt je pc flink wat meer tijdens het spelen van spellen.
Tijdens normaal desktopgebruik zal het verbruik minder zijn dan tijdens spellen

Maar je kan niet zeggen dat als je dit dit en dat hebt, dat je pc dan een x-aantal Watt gebruikt. Sowieso ligt dat aan je voeding: De ene voeding is heel zuinig en een andere juist niet.
Het ligt aan je videokaart Het ligt aan de koelers die je hebt en hoe hard deze moeten werken (in een warme kamer zal deze harder moeten draaien, dan in een koele).
De enige manier om het te testen is met een meter.

Meer dan 400W zal het in elk geval niet zijn: dan zou je voeding te zwaar belast worden (en dan heb je kans op problemen: die meld je niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan