hoeveel voeding (watt) voor deze combinatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nintendo

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Hallo allemaal,
ik ben van plan om losse onderdelen in te gaan bouwen in een kast en ik wou even weten of deze onderdelen met elkaar samengaan.
ik heb ervaring met het in elkaar zetten van hardware maar niet met de voeding.
ik wou even weten hoeveel watt aan voeding ik nodig heb voor deze producten:

Videokaart:

Moederbord:
http://bit.ly/lGoASp
Processor:
http://bit.ly/kbhB7y <<hoeveel ghz heeft deze eigenlijk?
Harde schijf:
http://bit.ly/ioO8No
Videokaart:
http://bit.ly/m3FELL
Geheugen(RAM):
http://bit.ly/jRpAyV

hoeveel watt aan voeding heb ik hier voor nodig?
en is dit een goede combinatie voor gaming?

mvg, Nintendo

Ik zou zelf 4 GB geheugen nemen, meer heb je niet nodig. Het geld wat je daarmee bespaart zou ik bijleggen voor een betere videokaart b.v. een ATI 5850 voor E 100,-
Een voeding van 600 watt van een goed merk is wel voldoende.

Grtz

Topic verplaatsts van hardware/overig--->voeding/behuizing

Succes met je vraag.

ok, thanks, maar hoeveel watt heb ik nodig voor dit complete pakket?

EDIT: Bedankt, ik ga nu over op 4gb en een voeding van 700 of 600 watt

Laatst bewerkt:
Zie je tweede bericht, hoewel ik denk dat een voeding van 500 Watt van een A-merk het ook aan moet kunnen. Het is geen zware gamers videokaart.

ok, ik ga over naar 4gb RAM en een videokaart van rond de 100 euro :)
want ik wil grotendeels met deze pc gamen

Hoi,

Ik zou een 5770 van amd overwegen qua videokaart als budget het toelaat, zal je volgens mij meer plezier met game aan hebben dan als de 440 en inderdaad een 500w a-voeding moet voldoende zijn.

Voor 100 euro heb je geen echter gamerskaart van Nvidia, kun je mogelijk beter naar ATI kijken.

Nee niet zo'n erg goed gamers systeem, meer een slecht verdeeld multimedia systeem. Nu ga je uit van de GHz's van je processor, dit speelt in principe weinig rol, een processor met de helft GHz's kan 4x zo snel zijn. Een 500 watt voeding lijkt mij voldoende. Je zal 8GB niet snel gebruiken, als je het budget toch wilt gebruiken hiervan kan je beter sneller RAM nemen en de capaciteit van 4GB moet voldoende zijn voor high end gamers, voor virtualisatie, multitasken misschien render werk zal je pas verschil merken. De videokaart is niet zo'n gamers kaart, alhoewel we jouw doel niet weten? Age of the Empires 2 spelen zal prima gaan natuurlijk, maar black ops vlekkenloos spelen zal niet zo optimaal lopen, lags en slechte kwaliteit wat de meeste gamers erg ergeren natuurlijk. Kast? Waar ga je het in zetten. Heb je geen DVD-ROM/brander nodig ? Wil je er een besturingssysteem bij of heb je deze (hopelijk wel dan kan je 80 euro hierop besparen al wil je windows 7) of wil je een vrij besturingssysteem (Een Linux distributie bijvoorbeeld)?

Graag meer informatie, zodat wij je een eventueel beter systeem kunnen voorstellen, voor wat inzicht kan je dit lijstje nog eventjes invullen:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je en heb je deze al, of moet deze separaat erbij gekocht worden ?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Edit:

Een GTX 550 is een redelijk goede keuze als je PhysX spellen speelt, anders kan je voor het zelfde geld een HD6790 kopen die wat sneller beter presteert.

Laatst bewerkt:
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? tussen de 300-400 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk... grotendeels gamen, beeldbewerken en videobewerken
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc? ik wil een pc die weinig geluid maakt
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten? ik kan hem zelf assembleren of ik laat het een kennis van mij doen
Besturingssysteem - ik heb zelf nog een CD van XP liggen en die wil ik gebruiken totdat ik Windows 7 heb

die ziet er wel goed uit idd maar is die videokaart wel goed genoeg om de games van de komende 2 jaar te spelen?

ohja, er zit geen cd/dvd lade bij :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die videokaart is goed, 2 jaar kan wel maar misschien zou je ze niet op Ultra High kunnen spelen zonder lags. Heb je zelf een behuizing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan