Hoeveel vragen voor een website te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
*edit misschien handig om te weten ik ben net 16

Hallo,
Ik weet een veel besproken onderwerp en moeilijk in te schatten.
Ik ben al ver met programmeren html,css,php,myadmin etc.
Ik ben sparen voor een blackberry bold 9900 (met abonnement 900 euro).
Ik heb al gesolliciteerd bij Albert Heijn maar toen dacht ik waarom geen website's maken?
Ik heb eens aan deze website gewerkt: *knip*
Ben ik 2 uur mee bezig geweest en 160 euro mee verdient.

Dus ik dacht hé misschien website's maken om geld voor mijn bb te verdienen.
Nu zit ik eraan te denken om bij ons in het dorp (3 supermarkten) van die briefjes te hagen met iets van "Uw eigen website voor niet teveel geld? etc."

Maar wat zou ik vragen?
- Voor een hobby website of voor een bedrijf (waardoor het bedrijf er dus op vooruit gaat vind ik dat je hier meer mag voor vragen toch?)
- per uur

of als jullie nog andere kosten weten.
En wat zouden jullie vragen om bijv. *knip* helemaal te maken?

Ik zelf denk voor een hobby website die niet teveel eisen stelt 100-200 euro en voor een site voor een bedrijf met (misschien zelfs inlog pagina etc.) 250-500 euro? Dan heb ik gelijk het geld al verdient voor mijn bb =)

Mvg David

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik persoonlijk zou het ook op het aantal pagina's laten afhangen, als bedrijf zou ik natuurlijk voor 3 pagina's geen 900 euro betalen. dan zouden er toch een stuk of 10 á 15 moeten zijn.

eventueel kunnen laten kiezen door een vaste prijs, [voor deze prijs krijgt de klant de afgesproken website] en per uur, [ kun jij lekker rustig aan doen en de klant betaald:), klinkt dom maar er zijn altijd mensen die zo dom zijn dat ook te doen:P]

eventueel een paar voorbeeldsite's kunnen laten zien zodat mensen zien dat je er wat van af weet,

dan de 200 en 900 euro, ik zou werken met een indicatie [dus afhangend van de verlangens een prijs bespreken] maar 200 euro voor een hobby website.. oké zou nog kunnen maar 900 euro voor ene bedrijvensite... ik denk dat je dan niet in je dorp moet adverteren maar online en bij hele grote bedrijven

Ja inderdaad, misschien is 900 euro veel...
100 - 200 en 250 - 500 dan maar?

En nog terug komend op dat per uur. Hoe reken je dat uit? Ik zeg gewoon ik heb x aantal uur gewerkt en dan moet de klant dat dan maar geloven?

Prijs is gebaseerd op vertrouwen. Een klant zal je toch vragen een duidelijke schatting te maken, alvorens per uur te betalen. Van een professional (jij dus) mag je hier enig inzicht van verwachten. Dus 2 uur schatten en 20 uur in rekening brengen gaat niet werken.

Per pagina afrekenen is heel dom en achterhaald. Je maakt een mooi design en van daaruit blijkt wel hoe dit het best te verdelen is over de pagina's. De meeste eenvoudige sites blijven toch wel bij de 5 à 7 pagina's.

En 900 voor een zakelijke site is helemaal niet zo veel. Prijzen die ik tegen kom zijn rond de 700 voor een eenvoudige 5 pagina website. Tot 2500 als je dit zelfde via een ontwerpbureau laat maken.

Bedankt voor je advies.
Ik ga ook liever per design af dan als per pagina.
En gelukkig was 900 niet teveel want ik zag op internet bedragen van 1200-3200 dus ik dacht 900 is toch wel redelijk dan? maarja het zou dus rond de 100-200 voor hobby en 300-700 voor bedrijven worden.

Lijkt mij wel om voor een beginnend ( tenminste uit deze post begrijp ik dat je dit niet veel vaker hebt gedaan ) een goede prijs. Als je later een paar goede sites hebt kun je dit aan klanten laten zien en meer vragen, en vanaf 250.. ook mooi bedrag toch?

Ja dat zou ik ook zo doen, maar mensen die zekerheid willen zouden liever als dit ook kan een vast bedrag betalen zodat ze weten waar ze aan toe zijn,
Jou manier is ook goed hoor als mensen daar verder geen wensen over hebben zou ik dat ook zo doen,

Eventueel dat je ook een paar voorbeeld websites maakt zodat je laat zien wat je kunt,

Tja, jij wil er echt geld mee verdienen.
Ik maak ook wel is websites voor bedrijven/personen. Eigenlijk vraag ik daar niks voor.
Ik zeg gewoon hier heb je mijn rekeningnummer, mocht je iets terug willen doen.

Meestal krijg je dan wel een bedrag tussen de 50 euro en 100 euro.
Dus 100 euro per uur voor een hobby site kan je best in rekening brengen hoor.
En ik denk dat 400 euro á 500 euro wel goed is voor een bedrijf.

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan