Hoeveel watt kan er nog worden gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Mijn broertje moet nu van zijn P3-"game pc" af :p
Zijn nieuwe is een Core 2 Duo E4500, 2GB Ram (ik vermoed 2 modules, maar dat zal wel niet boeien), DVD-speler, ingebouwde card reader, 250GB harde schijf en onboard videokaart en geluidskaart (is een budget systeem).
Er zit volgens de Lenovo-site een 280W voeding in.
En ik heb nu een variant op de hoeveel voeding-vraag...

Dit systeem heeft dus X watt nodig.
Hoeveel ruimte (in Watts dus) is er nog over om een videokaart er in te zetten als dit een A-merk voeding is?
En hoeveel als het geen A-merk voeding is?

Geen ruimte over voor een goede videokaart. Het lijkt ook niet direct een A-merk voeding. Ik zou hier geen risico nemen en er een goede 400 watt of meer voeding inzetten. Zou zelf voor 600 Watt gaan

Ron

Geen ruimte over voor een goede videokaart. Het lijkt ook niet direct een A-merk voeding. Ik zou hier geen risico nemen en er een goede 400 watt of meer voeding inzetten. Zou zelf voor 600 Watt gaan

Ron

Dat zal een beetje overkill zijn.
Mijn broertje is niet rijk. Hij heeft gewoon een nieuwe pc nodig en deze is sinds vandaag voor 300 euro bij Makro. We zijn dus ook niet van plan om een dubbele Geforce 280 of zo erin te zetten.
We zitten meer te denken aan een Geforce 8600 GTS of een Radeon HD2600XT (liefst die eerste, die is volgens Tom's Hardware toch ff wat beter).
Maar ja, ik weet niet of dat gaat lukken. Anders is iets lichters ook wel goed, maar nu is het onboard:(
Vandaar dus ook deze vraag.

Ik heb nog even om het makkelijker te maken gegoogled, die Geforce heeft een TDP van 75 Watt, die Radeon heeft er een van 45 Watt

Laatst bewerkt:
Dit is ons al veel te duur.
We willen echt alleen een nieuwe videokaart.
Het gaat erom dat het ff een stukkie beter is dan zo'n Intel onboard GMA geval.
We willen echt niet meer kwijt zijn dan 65 euro.
Dat is dus voor alles wat we gaan uitbreiden.

Dit is ons al veel te duur.
We willen echt alleen een nieuwe videokaart.
Het gaat erom dat het ff een stukkie beter is dan zo'n Intel onboard GMA geval.
We willen echt niet meer kwijt zijn dan 65 euro.
Dat is dus voor alles wat we gaan uitbreiden.

Dan kun je het vergeten. Want dat gaat nooit (goed) werken op een 280 Watt b-merk voeding. Dus dan zul je moeten doorsparen. Aan de andere kant denk ik: wat is nou 4 tientjes extra voor een perfecte a-merk voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan