hoeveel watt voeding nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboom

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Ik ben bezig met het maken van een costum case en vroeg me af wat de voeding was die ik nodig had (:

Motherboard: MSI Z87-G45 Gaming
Graphics card: MSI GEFORCE GTX 760 Twin Frozr Gaming
Processor: Intel I7-3820 quad core
Sound card: Asus Xonar DX 7.1 PCI-E
RAM: Corsair Dominator GT 3x4 GB (12 GB total)
Intern hard drive: WD Caciar Blue 500 GB SATA & WD Scorpio Black 320 GB
Processor cooler: Corsair Hydro H90

Thanks (:

De bepalende factor is meestal de videokaart en deze gebruikt nogal wat(t) :-)
Hier is een test te lezen met zo'n vidoekaart en een I7 cpu: http://www.legitreviews.com/msi-gef...deo-card-review-in-sli-and-2d-surround_2224/3
Als ie hard werkt slurpt deze videokaart zo,n 520 watt
In deze test hebben ze gekozen voor een Corsair AX1200 die 1200 watt levert. Dat lijkt mij wat overdreven. Maar iets in die richting gaat het denk ik toch wel worden.

Bedankt voor het reageren!
Rond de 800watt? En 80plus/bronze/silver/gold?

@ srpchulp Die opstelling is wel SLI en overclocked totaal niet representatief voor de vraag van de TS!

Je systeem heeft een core verbruik van 300W (core componenten; geen overclock). Daarbij komt 100W reserve voor overige componenten en 85% belasting voor optimaal gebruik.

(300+100)/.85 = 470W

Dat is wat je nodig hebt zonder overclock met een klasse A voeding.

Ja, 800 watt is goed, maar wel van een kwaliteits-merk nemen. Let er ook op of de voeding de juiste stroomkabel-stekkers heeft voor de videokaart.

Ja, misschien had ik moeten melden dat ik mn cpu niet ga overclocken. Dan moet ik toch de keuze maken tussen rond de 600 en 800W. Iemand nog zeer betrouwbare voeding (link) die ook past op mijn video kaart?

Hoi,

Hoor en de laatste tij goede berichten van seasonic misschien is dit een optie

Mooie setup, ik zie dat je vooral focust op gaming. i7 is heel goed, maar voor gaming zal het niet heel veel invloed hebben of je nou een processor van €150 euro koopt of €300. Maar als jij je computer ook voor andere zware dingen wil gebruiken kan het geen kwaad en je bent zelf vrij in je keuze. Maar ik zou wel een A-merk voeding kopen van 600 watt of meer, zeker als je i7 en GTX 760 TF hebt.

Gr

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan