Hoeveel watt voeding voor mijn samengestelde budget game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinc0208

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo,
Ik ben sinds een tijdje aan het kijken voor een nieuwe game pc.
Ik heb nu een mooi systeem samengesteld maar ben er nog niet helemaal uit met de voeding, want ik weet niet
hoeveel wat ik nodig heb. Daarom zou ik graag jullie mening horen over de voeding en het systeem dat ik heb samengesteld.
Zoals: of het goed genoeg is voor games en alles bij elkaar past enz.

Btw: mijn budget ligt rond de 400/450 euro want ik moet ook nog een paar tweedehands beeldschermen zien te krijgen. en daar had ik wel 80,- voor achtergehouden.

Hieronder ziet u de specs van mijn samengestelde systeem:

pc kast - Advance Pc-case X11 - €47
voeding - Corsair PC-voeding Builder Series CX600 V2 - 600 W (CMPSU-600CXV2EU) - €59.90 (had ik zelf in gedachten maar ik weet niet of dat goed is!)
processor - AMD Athlon II X4 640 Quad Core - 3 GHz - Cache L2 2 MB - Socket AM3 (ADX640WFGMBOX) (box version) - €79.99
moederbord - ASUS M5A97 PRO - Socket AM3+ - AMD 970 + SB950 - ATX - €86.90
videokaart - GIGABYTE GeForce GT 630 - 2 GB GDDR3 - PCI-Express 2.0 (GV-N630-2GI) €63.90
geheugen - Kingston PC-geheugen ValueRAM 4 GB DDR3-1333 PC3-10600 CL9 (KVR1333D3N9/4G) - €19.90
harde shijf - WESTERN DIGITAL Interne harde schijf 3,5" Caviar Blue WD5000AAKX - 500 GB - €62,99
dvd brander - Samsung Dvd-brander 22x SH-222BB - €19 (is een dvd brander ook gelijk een dvd lezer zodat ik dingen kan installeren? Want ik kon dat niet zo snel vinden op internet)

Totaal: €439.58

Geef uw reactie over dit systeem en over de voeding!

Gr Vincent

Wat voorn verschikkelijke videokaart heb jij gekozen heb jij zeg.

Maak even een lijstje op azerty.nl

Kunnen we allemaal mekijken,
of moet ik even kijken voor je?

600W is veel te groot. Een en ander afhankelijk van wat je eventueel nog in de toekomst wil doen, maar als je de 430 uit dezelfde serie neemt ben je ook nog ruim uit.

het moest wel binnen mijn budget blijven en ik wist niet wat ik moest kiezen en wat beter is enz.
en als jij op azerty.nl een mooie videokaart vind die binnen mijn budget blijft vind ik het wel goed.

ik heb al een videokaart gevonden maar die heeft ook 2 gddr3 en PCI-Express 2.0 alleen heeft hij meer aansluitmogelijkheden.
het is de GIGABYTE GeForce GT 640

maar ik snap niet waarom ik dan die zou moeten kiezen vanwege meer aansluitmogelijkheden.
Dus wat is nou wel een goede videokaart voor normaal gamen en heeft minimaal 1x vga en 1x dvi of 2x dvi en als er hdmi aansluiting opzit is dat mooi!
En hij mag niet duurder zijn dan 100,-

Gr Vincent

ja die hd7750 hoef ik niet want die heeft maar 1x dvi dan kies ik nog liever de videokaart die ik had gevonden.
Dat is voor mij genoeg hoor. ik game nu met een normale computer en dat gaat prima dus dan moet met dit toch helemaal lukken?
Ik merk wel dat dit niet echt zin heeft gehad. ik ben alleen wat wijzer geworden over de voeding.

Als je een nieuwe PC koopt met moderne onderdelen en niet gaat overclocken en/of meerdere videokaarten gebruikt heeft eigenlijk niemand meer dan 500W nodig van een goed merk. 95% van de mensen kan prima toe met een 430/450 van een A-merk. In de toekomst wordt dat alleen nog maar minder.

Al die wattage aanbevelingen zijn bogus en jagen je alleen op kosten door een te grote voeding die vervolgens ook nog eens inefficient vermogen levert omdat je niet voldoende capaciteit benut.

maar is een Corsair Pc-voeding Gaming Series GS500 - 500 W genoeg? of moet ik toch voor de Corsair PC-voeding Builder Series CX600 V2 - 600 W gaan?
En welke videokaart moet ik nou nemen? LET OP voor de mensen die niet kunnen lezen! minimaal 1x dvi en 1x vga of 2x dvi!!! en dan kom ik dus uit op een GIGABYTE GeForce GT 630 - 2 GB GDDR3 - PCI-Express 2.0 of een GIGABYTE GeForce GT 640 - 2 GB GDDR3 - PCI-Express 2.0. graag meningen en tips aub

Gr Vincent

Moet je natuurlijk wel ook naar onze adviezen kijken. Of je moet er ook bij zetten dat je per se NVIDIA wil en geen ATI kaarten.

ja die hd7750 hoef ik niet want die heeft maar 1x dvi dan kies ik nog liever de videokaart die ik had gevonden.
Dat is voor mij genoeg hoor. ik game nu met een normale computer en dat gaat prima dus dan moet met dit toch helemaal lukken?
Ik merk wel dat dit niet echt zin heeft gehad. ik ben alleen wat wijzer geworden over de voeding.

wat is een normale computer en welke games wil je spelen?
die GT630 is geen game kaart eerder een workstation kaart spellen zoals BF3 zul je op low detail moeten spelen
je kunt ook adapters aan schaffen van HDMI naar DVI het verschil tussen deze twee aansluitingen is alleen dat HDMI geluids-overdracht ondersteunt en DVI niet

je gaat nu een kaart kiezen die zwak is alleen omdat de HD7750 een bepaalde aansluiting niet heeft terwijl je met een adapter van +/- 10 euro al klaar bent
in mijn ogen ben je dan verkeerd bezig!

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
ik speel voornamelijk flight simulator en echt andere games speel ik niet maar misschien gebeurd dat nog in de toekomst.
dus als ik gewoon goed beeld en snel beeld heb met flight simulator vind ik het goed maar wat is nou een goeie game videokaart die niet boven de 100,- uitkomt

misschien kun je 2ehands een goed kaartje kopen....
ik had ook mazzel met een 6850 die draait als een tierelier alle spellen op ultra!
en die had ik voor een prikkie op MP

die 50 cent is geen probleem alleen is de videokaart PCI Express 2.1 en het moet PCI Express 2.0 zijn.
of maakt dat niet uit?

maakt niet uit die zijn backwards compatible al was het PCI-E 3.0 of 1.0 werkt het nogsteeds en zal geen impact hebben op je snelheid

ik heb voor de videokaart ''GIGABYTE GeForce GT 640'' gekozen.
Dit is voor mij genoeg. ik wou niet percee een game pc maar gewoon een combinatie van home pc en game pc zodat ik gewoon kan internetten maar ook mij flight simulator kan spelen en dat lukt daar prima op en anders kan ik altijd nog overstappen op iets anders.

Bedankt voor de reacties allemaal!

Met vriendelijke groet
Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan