Hoeveel watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
3.155
Hallo,

Ik wil me pc een beetje modde en een nieuwe kast lijkt me ook wel wat:D

Nu is mijn volgende vraag...

Hoeveel watt voeding heb ik nodig?

Videokaart: Asus EAH 4550

CPU: intel pentium 4 HT 3,00 GHZ

HDD:SAMSUNG HD154UI (1500 GB, 5400 RPM, SATA-II)

Geheugen: 1gb komt meer in 6-8gb

Cpu waterkoeling meer voor het uiterlijk:D

Als ik iets van 6 120mm fans er in zet en een 140mm

Dat is ongeveer wat ik wil doen en nog nieuw moederbord :p

Op internet stond 334 watt ofzo...

Bedankt alvast


Groetjes!
 
350 watt lijkt me echt te weinig om een machine aan sturen, die 6 ventilatoren eten moet geven.
Ik heb hier een leuke site voor je die je even door moet spitten.
http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7505-voeding-voor-de-pc.html

Dan moet je ook echt de suggesties van "marsmannetje" door spitten.
Koop een kwaliteitsvoeding met minimaal 500 Watt vermogen en het gaat helemaal goed komen.
En ja die kosten iets meer.
Een goede site om dit te vergelijken is : http://tweakers.net/pricewatch/cat/664/voedingen.html

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Welke raad je aan ?

Moet goedkoop,makkelijk,goede kwaliteit,schoon.

Met schoon bedoel ik dat ik zelf je stekkers er in kan zetten zodat het een lekkere schone kast word!:p

Zo nu nog bouw tips ik zit nog lvl 1 dus ben super amateur....;)

Nog nooit zelf een pc gebouwd:eek:


Bedankt alvast


Groetjes!
 
Gezien de reviews, is dat helemaal de jouwe.
Als je leest wat hij allemaal trekt, komt dat helemaal goed.
Ook alleen echt de kabels die je nodig hebt, sluit je aan.
 
ik denk dat je minimaal 500W nodig gaat hebben, let op de 80+ certificatie. dats het rendement van de veoding.. dus als je 600W voeding neemt en hijs niet 80+ zal hij presteren onder de 500W

en als je waterkoeling neemt, TEST hem eerst buiten je pc voordat je em gaat plaatsen

draai em iets van 24 uur buiten je pc, je wilt natuurlijk niet dat dat ding gaat lekken XD

en met waterkoeling wil je natuurlijk een mooie cable manegment, kijk daar ook naar als je een kast gaat halen of die optie erbij zit. en kijk naar de plaatsing van de voeding.

bij die gamer's kasten zit de voeding meestal onderaan en de 4pins 12Volt Cpu connector zit meestal boven aan. let op dat kabels niet te kort zijn.
 
En hoe zit het dan met de fans want er kan maar 1 aangesloten worden op mobo?
 
er moet zoizo 1 fan kunnen worden aangesloten, dats je cpu fan ( 4 pins ). zonder dat zal je cpu het niet overleven denk ik:p en meestal hoe beter je mobo is hoe meer casefans je kunt aansluiten. meestal 3 pins, ik denk dat jij dan maar 1 casefan kunt aansluiten op je mobo.

maar als je een kast haalt waar bijvoorbeeld meerdere fans op kunnen en je moederbord ondersteunt dat niet kan een een fancontroller halen.. als je veel geld over hebt kan je zo'n mooie touchschreen halen wat je voorop je pc plaatst :D

maar er zijn ook goedkopere van 5 euro

http://www.komplett.nl/k/kl.aspx?mfr=&bn=10539&sortBy=p&zbo2=true
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan