Hoeveel?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
214
Hoeveel Watt voeding ben je nodig voor een Asus M3N-HT Deluxe/HDMI met bijvoorbeeld 3 9600GT's???

+ Moet je hiervoor ook een voeding hebben waar 3 pci-e stekkers aan zitten zodat je alle 3 de videokaarten voldoet aan stroom of kan je wel 1 videokaart zonder voedings stekker gebruiken???

MVG JuanG
 
Dat kun je hier uit rekenen.
En nee, een kaart zonder stroomaansluiting (wanneer deze erop zit) werkt niet (goed)

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Die rekent trouwens maar twee kaarten uit.
Je kint een derde uitrekenen door het verschil uit te rekenen tusse. single of sli en dan dat verschil op te tellen bij sli
Deze grovere calculator van corsair kan wel drie kaarten aan, maar geeft meer een indicatie.
 
zo ik heb het berekent met de calculator en die komt uit op 530 watt zelf vind ik dat heel weinig voor zoon systeem en ik weet ook geen voeding van in die buurten met 3 pci-e stekker
en het liefst ook modulair
 
ik heb die corsair test gedaan en dan kom ik uit op zoon 800 watt voeding wat wel ongeveer zou kunnen maar welke heft 3 pci-e stekker + is modulair
 
De corsair xt serie vanaf de 650w heeft 4 pci_e aanslutingen
De 650w zou echt al genoeg zijn voor deze drie kaarten (dat is wel afhankelijk van de rest van je systeem).
Maarruh... een ander dingetje is dat de 9600gt alleen 2weg sli ondersteund
zie specifications
 
Laatst bewerkt:
ja snap het welke nvidia kaarten ondersteunen wel 3 way sli dan en zijn ongeveer rond de 120 euro niet duurder
 
omdat dat nogal lekker gamed
hoezo beveel je een ander moederbord aan
 
omdat dat nogal lekker gamed
hoezo beveel je een ander moederbord aan
onzin.... SLI zorgt niet voor een betere gamepc.

Zou je misschien gewoon een centraal draadje willen aanmaken over een nieuwe pc. Ik denk dat je zo een beter advies krijgt, dan van al die losse vraagjes.
 
Zou je misschien gewoon een centraal draadje willen aanmaken over een nieuwe pc. Ik denk dat je zo een beter advies krijgt, dan van al die losse vraagjes.

Da's een goed advies, Ik dacht dat het hier ging om uitbreiding van een bestaande pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan