• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoeveelheid tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajfhrl

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2008
all, ik ben het al een paar keer tegen gekomen op dit forum, maar het lukt mij niet om het aan het lopen te krijgen.

wat ik wil is het volgende:

2 tabbladen:

tabblad rapportage en tabblad voorraad
wat ik wil is dat op het tabblad rapportage een overzicht komt van enkele velden van kolom A; dus tellen hoevaak een waarde voorkomt in kolom A.

wat ik geprobeerd heb is:

=acount('Voorraad '!A2:'Voorraad'!A198)

maar dat werkt niet; ik had verwacht dat deze formula zou tellen hoevaak er een waarde in een veld staat

Code:
=aantal.als(Voorraad!A1:B100;C1)

Waarbij:

Voorraad!A1:B100 het bereik is waarin gezocht (geteld) moet worden

C1 de waarde is de geteld moet worden

heb het nu zo gedaan:
=COUNTIF('Voorraad'!A2:'Voorraad'!A198,D700)

de hoeveelheid D700 moet dus geteld worden maar vreemd genoeg krijg ik dan 0 te zien
wat wel is, is dat de waarde D700 gekozen wordt vanuit een dropdownlist. kan dat nog problemen geven??

Is D700 de cel waarin de waarde voorkomt die je wilt tellen, of wil je de waarde D700 tellen? In het laatste geval gebruik je "D700" (inclusief aanhalingstekens) in de formule. In het eerste zou het moeten werken. Post anders een een voorbeeldbestandje, dat werkt wat makkelijker.

Laatst bewerkt:
Deze moet het doen

Joske

Code:
=COUNTIF(Voorraad!A2:A198,D700)

heb het al gevonden; er zat een spatie teveel op de plek waar de d700 staat.

maar

=COUNTIF(voorraad!A2:A198,"D700") werkt

bedankt allemaal

Goed zo! Maar even voor de duidelijkheid, je zoekt dus nu op de waarde D700, niet op de waarde die in cel D700 staat. Dat was dus toch de bedoeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan