hoezo firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjspeetjens

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Ik probeer via AOL Instant Messenger via mijn pc videocontact te maken mer een "buddie"die achter een apple zit: ik blijf melding krijgen van een verkeerd ingestelde firewall waardoor video- en audioverbinding onmogelijk is, maar voor zover ik na kan gaan staan alle instellingen die eventueel met een firewall te maken kunnen hebben af?
Wat kan ik nog meer checken?

Je firewall al een keer open gezet om te kijken wat voor melding je dan krijgt, welke firewall heb je., en je virusscan houdt de boel in de gaten.

Laatst bewerkt:
Yep en laat ook ff je auto en huisdeur een keer een nachie open staan, kun je ook zien of er leven is:confused:

Je moet op een of andere manier toch wat proberen om er achter te komen wat er aan de hand is.

Ja waar humpe, toch is dit vragen om problemen.
Des te meer als je ziet dat je er misschien andere wegen naar rome kunnen leiden. Caveman speelt hier al op in...
(pjspeetjens mag natuurlijk zelf bepalen wat ie niet laten kan)

ontopic
pjspeetjens, watvoor instellingen heb jeje firewall meegegeven voor AOL?
En idd welke firewall heb je
draait de ander een firewall
heb je dit probleem bij 1 persoon of bij meerdere
lukt het wel met mensen achter een windows pc

Ik probeer even de setting op te zoeken voor AOL messenger.

voor zover ik na kan gaan zit de blokkade bij mij: mijn buddy heeft contact via video met anderen die ook een apple hebben: kan daar een verklaring liggen en de firewall van aol heeft 3 keuzemogelijkheden oplopend van streng bewaakt tot matig. bovendien heb ik sinds 2 dagen norton-pakket geinstallerd: heeft die mogelijk een muur opgeworpen?
Dank tot nu toe!

De norton firewall? Jazeker als je de vraag functie uit hebt gezet, dan kan dat heel goed.

Ik heb niets kunnen vinden mbt apple, windows en videogesprekken.(misschien zoek ik niet goed genoeg)

Kijk iig of je de volgende poorten open hebt staan in je firewall voor aol messenger zoals op de volgende sites staat aangeveven voor AOL: (Crtl F: aol)

http://www.microsoft.com/netherlands/security/protect/ports.asp
http://www.heinpragt.com/security/security.php#Deel7
http://www.securityspace.com/smysecure/daudit_ports.html

Note dat nergens word gesproken over poorten die nofig zijn voor videogesprekken.

Je kunt AOL ook toestemming geven tot alle poorten in je firewall,(passive mode) misschien dat dat in combinatie met een ander OS zoals apple een vereiste is. (?)

Laatst bewerkt:
Ben wel een beetje angstig als het om dit soort aanpassingen gaat: ik ben een gebruiker en zal nooit een snapper worden, ga het toch met trillende vingers proberen, dank (tot nu toe)!

Verrek: het werkt! Dankzij de verwijzingen van @Temptation heb ik beeld!!
Geluid lukt nog niet: ik gebruik voor video-contact de ingebouwde microfoon van de Clicksmart 510 van Logitech, wel verbinding via beeld, microfoon werkt nog niet.
Ik sta uiteraard weer open voor zulke terzake doende adviezen!
Give the man a cigar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan