hoge cpu!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo!!!

Ik ben niet zeker of mijn bericht ook wel bij dit topic hoort maar ik gebruik ook vista en ik weet niet echt waar mijn probleem ligt dus...
---
Het zit zo: Ik heb altijd mijn sidebar van vista openstaan voor mijn cpu en geheugen te controleren. Ineens zie ik staan dat mijn cpu 60-70 % is terwijl ik niet echt met een zwaar proces bezig ben zoals photoshop en dreamweaver ofzo!!! Gewoon een paar vensters van de verkenner, itunes en firefox browser staan open.
Ik heb dan een screenshot genomen van mijn taakbeheer omdat dit nergens aangeeft dat er ergens een groot proces bezig is (max 5% ofzo) en toch zit ik aan zo'n hoog cpu dat mijn laptop wel ineens zo wat vertraagd.

Hier is mijn screenshot: http://img178.imageshack.us/my.php?image=taakbeheerqv6.jpg

IK hoop dat iemand mij kan helpen :confused:
Het is wel zo dat ik al vele keren vandaag naar spyware enzo heb gescand en deze vinden niks. zo heb ik spybot search en destroy , spywareblaster en spyware terminater al gebruikt maar vrijwel zonder resultaat.
Hernieuw opstarten helpt ook niet :S
Dit probleem heb ik zo vanaf gisteren denk ik ongeveer...

Laatst bewerkt:
ik zie in je lijst dat firefox en sidebar (2x aanstaat) nogal veel geheugen gebruiken... wat je kan doen is die op nieuw opstarten...
wat ik daarna zou aanraden is je computer defragmenteren...

grts Mark

ja ik weet dat de sidebar er dubbel staat maar ik weet niet waarom... ik denk dat dit door een gadget is en firefox gebruikt gewoon veel geheugen door de vele tabbladen die openstaan.
Defragementeren dan dat doe ik al regelmatig :S
ik gebruik o&o defrag en dit is toch al een vrij degelijk programma om te defragementeren zou ik zou zeggen;)
Maar helaas ik denk niet dat er iets aan mijn geheugen ligt hoor maar waarom is er dan zo 78% cpu gebruik, als je dan al alle processen optelt qua cpu bekom je nog maar 11% van mijn cpu :confused::(

Iets gebeurt of gedaan gister? Misschien een update, of verschillende spyware/virusscanners geinstalleerd?

Met proces explorer krijg je een veel beter beeld van het cpu gebruik dan bij taakbeheer.

Kijk ook even in apparaatbeheer of daar iets met een uitroepteken o.i.d staat.
Je kunt eventueel ook proberen om alle eventueel gekoppelde apparaten (printer etc) even los te koppelen.

En je hebt op spyware gescand, maar het kan ook een virus zijn, of hab je daar ook op gescand?
Anders kom je daar achter met een online scan. B.v van kaspersky

Ook is het te overwegen om een systeemherstel te doen naar een punt voordat het probleem optradt.
mvg leo

thnx leofact ik denk dat mijn probleem is opgelost :thumb:
Ik was alweer vergeten dat ik ook nog de proces explorer had om vanalles te checken.
Ik had ook al gescand met avg antivirus en dat had ook geen resultaten opgeleverd dus dat was het al niet :p
Mijn processors T7300 2.0Ghz dual core werkten perfect volgens apparaatbeheer maar ja daar vertrouw ik nooit teveel op :p
voor systeemherstel ben ik natuurlijk niet echt want als je aan het downloaden bent bijvoorbeeld met utorrent ofzo of wat dan ook ben je het gedownloadde kwijt van die dagen als de downloads nog niet volledig waren...
-----
waar het probleem dan nu zat is dat de 0&0defrag bijna al mijn cpu aan het verbruiken was, het was niet meer aanwezig in mijn taakbeheer omdat ik het daar al had afgesloten omdat mijn cpu veel te hoog was maar blijkbaar was dit proces toch nog bezig.
Nu zit ik weer aan mijn normale doen (ongeveer 10%) :D

Toch bedankt voor de hulp hé:thumb:

Laatst bewerkt:
systeemherstel is inderdaad een noodoplossing
Mooi dat je probleem is opgelost:)
mvg leo.

ja thnx he leo :D
er zit dus toch een bug in o&o defrag:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan