Hoge fluittoon uit speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

roypols33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2013
Beste forumleden,

Elders in het rijtje "Hardware overige" gaat het om een irritant piepgeluid dat uit de speakers komt als iemand de muis beweegt. Bij mij is het juist andersom: Als ik de muis niet beweeg, komt er een hoge fluittoon uit de speakers; als ik hem beweeg, hoor ik een monotone ruis, alsof het raam van een auto op een kiertje staat die met 120 km/u rijdt.
Als ik de muis langzaam van de muismat optil, houd het geruis aan en gaat de hoge fluittoon steeds een toon lager - zoals in (oude) tekenfilms wel eens te horen is als iets of iemand wordt weggesmeten (alleen de "plof" en atoomwolkje ontbreken).

Beter dan dit kan ik het niet omschrijven.
Zelf heb ik de USB-kabel van de speakers al in andere poorten geprobeerd, het geluid gecheckt op bijgeluiden, maar kan niet zo snel iets vinden. Ik heb ongetwijfeld iets nog niet geprobeerd wat het probleem zou kunnen oplossen, anders had ik hier het euvel niet aangekaart.
Niet alleen is het uiterst irritant, het geluid blijft ook nog een tijdje nagalmen in mijn oor als de speakers uitstaan (na een flinke houseparty of concert heb je dezelfde nagalm) en na ongeveer een halfuur is dat wel weer weg.
Maar ja, m'n speakers uitzetten is niet de oplossing natuurlijk; je koopt tenslotte ook geen koelkast om er vervolgens niks in te doen.

De muis is van HP en heeft een staart. De speakers zijn van Trust. (Misschien ligt 't aan het merk?)

Als iemand hetzelfde probleem heeft (gehad) en/of er een oplossing voor heeft, zou ik onwijs blij zijn.

Alvast enorm bedankt voor het meedenken en de hulp.

Met vriendelijke groet,

Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan