Hoge frequentie meldingen windows logotest

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruintje1

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Hoi,

Configuratie:
Windows XP Home
Asus P5Kpl-CM
Quad core Q9950
3GB ram
hd 80Gb en hd 320GB

Deze pc heb ik onlangs voor iemand samengesteld.
De pc had eerst problemen met 4Gb werkgeheugen en is later gereduceerd tot 3GB waarbij die problemen verdwenen.

Gisteren belt die man dat zijn pc voortdurend meldingen geeft van "voldoet niet aan Windows logotest".
Dit gebeurd bij elke toevoeging van hardware zoals vb. insteken van geheugenstick, aansluiten van flatbedscanner, aansluiten van externe harde schijf, enz.
Zoeken via Google leert mij dat deze melding normaal gezien kan genegeerd worden omdat die driver in principe niet is goedgekeurd door Microsoft maar wel zou werken.
Normaal is het geen probleem want deze melding staat zelfs in sommige handleidingen van apparaten.

Morgen moet ik naar die man om de pc na te kijken.
Is hier iemand die mij een hint kan geven waarom de pc zo dikwijls die melding geeft?
Ik had gedacht in de richting van een verkeerde of beschadigde driver van de usb's met name de chipset, vermits het telkens om usb-apparaten gaat.

Bij andere geassembleerde pc's en die van mijzelf heb ik nagenoeg nooit zo'n melding.
Is sfc.exe in staat zulke fouten te herstellen?

Ik hoor het graag van jullie.

groetjes
bruno

Usb drivers lijken mij ook een mogelijkheid evenals de moederbordchipset drivers.
Even navragen of er iets met de pc is gebeurt/of geïnstalleerd vlak voor het probleem optrad geeft misschien ook duidelijkheid.

Een sfc /scannow kan nooit kwaad, maar chekt geen drivers.

Mogelijk is een systeemherstel naar een punt vlak voor het probleem optrad een makkelijk oplossing.

mvg leo

Beste,

Alvast bedankt om de snelle reactie.
De pc is alvast bij mij vertrokken zonder problemen (na dat werkgeheugen-voorval dan).
Hij heeft de pc echter zelf geinstalleerd bij hem thuis vanwege afstand tussen hem en mij.

Het logboek maakt mij misschien meer duidelijk.
Met sfc.exe had ik gehoopt om die "controlefunctie" van logotest te kunnen herstellen vermits hier nagekeken wordt of Windows-bestanden nog in orde zijn.
Ik ga zeker de driver-cd weer inleggen om te zien of ik iets hersteld krijg.

Groetjes
Bruno

Hoi,

Ik ben ondertussen bij die man geweest en de frequentie van die meldingen was toch redelijk hoog.
Voor het insteken van vb. een usb-stick kreeg ik 5 van die meldingen.

Ik heb enkele ingrepen gedaan en nu is het al een beetje beter.
Ik heb sfc.exe laten draaien maar die vond geen enkele fout.
Ik heb de laatste nieuwe chipsetdriver van Asus (voor dat mb) afgehaald en die bracht blijkbaar toch enige verbetering.

Door deze driver was ik in staat de randapparatuur zoals een id-kaartlezer, scanner, printer toch behoorlijk te installeren wat daarvoor niet lukte bij de eigenaar zelf.

Zoals gezegd worden soms nog meldingen van logotest gegeven bij vb. insteken nieuwe usb-stick.

Als iemand een manier weet om de controlefunctie van 'windows logotest' te herstellen mag die dat altijd laten weten aan mij.

Een herinstallatie zou waarschijnlijk ook een oplossing zijn maar er staat ondertussen zeer specifieke software op geinstalleerd wat er voor zorgt dat deze optie enkel in het ergste geval zou moeten worden uitgevoerd.

Dank bij voorbaat
groetjes
Bruno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan