hoge GPU temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlamChamp

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Na ongeveer 2 uurtjes YouTube filmpjes kijken checkte ik even met Everest wat de temperaturen waren van de GPU & CPU. Wat bleek, beide waren rond de 85~90 graden! Is dat niet wat hoog voor ( in mijn ogen) niet zo'n zware taak. Ik dnek er niet aan om te weten wat de temperaturen zullen zijn als ik game!

Laptop is een Aspire 7720G, met Core2 duo T7500, nvidia 8400m GS 256mb, 4GD DDR2 ( er staat wel bij configuratiescherm> systeem dat er maar 3 GB bruikbaar is???) .

ps. Is het mogelijk om op dit systeem 64-bit te draaien?

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Het alom bekend probleem je zou de lucht gaten schoon kunnen maken en als dat niet helpt het notebook achter op een verhogiing zetten dat je gaten goed vrij zijn en anders zoiets als dit kopen.
en ja je kan denk ik 64 bits draaien zal je dus een nieuwe windows versie 64 bits moeten kopen.

Ik zie verder echter het voordeel niet van om op dit systeem een 64b versie te gaan draaien.Ja het volledige geheugen wordt gebruikt maar daar houd het wel mee op...

en zitten de lucht gaten niet vol stof ,even uitzuigen dan
En dat betekent NIET met een stofzuiger. Dat is hartstikke slecht voor een pc/laptop, met gevolgen dat appartuur het niet meer doet, als gevolg van ESD (statische elektriciteit, en op stofzuigers zit een heleboel statische elektriciteit!)

Gebruik bijv. een kwastje ofzo.

Wow, bedankt voor de snelle reacties! :thumb:

Laptop staat al op een verhoging en PC Wizard geeft eigenlijk dezelfde temperaturen aan als Everest. De luchtgaten zijn zo ver ik kan weet/zie schoon. Misschien toch maar zo'n koelpad kopen.
Maar wat is de maximale temperatuur die mijn CPU en GPU aankan?

@frankwannet, Waarom zou ik niet een 64-bit installeren? Ik heb er nog een liggen dus nog kopen zal geen probleem zijn, of is er kans dat het niet goed werkt?

EDIT: Ik heb zo'n USB ventilatortje gevonden en nu schommelen de temperaturen rond de 60~65 graden. Dat is toch eigenljk geen goed teken dat de temperaturen zo hoog oplopen zonder koeling, ( ventilator/koelpad)

Laatst bewerkt:
En dat betekent NIET met een stofzuiger. Dat is hartstikke slecht voor een pc/laptop, met gevolgen dat appartuur het niet meer doet, als gevolg van ESD (statische elektriciteit, en op stofzuigers zit een heleboel statische elektriciteit!)

Gebruik bijv. een kwastje ofzo.

Mwa valt wel mee hoor. zuig m'n pc al jaren uit met een stofzuiger en heb nog nooit probs hiermee ondervonden.
Ja als je met een stalen zuigkop bezig bent...ik neem aan dan de mensen dit zelf wel weten :)
Met een plastic zuigstuk is er niets aan de hand

Wow, bedankt voor de snelle reacties! :thumb:

Laptop staat al op een verhoging en PC Wizard geeft eigenlijk dezelfde temperaturen aan als Everest. De luchtgaten zijn zo ver ik kan weet/zie schoon. Misschien toch maar zo'n koelpad kopen.
Maar wat is de maximale temperatuur die mijn CPU en GPU aankan?

@frankwannet, Waarom zou ik niet een 64-bit installeren? Ik heb er nog een liggen dus nog kopen zal geen probleem zijn, of is er kans dat het niet goed werkt?

EDIT: Ik heb zo'n USB ventilatortje gevonden en nu schommelen de temperaturen rond de 60~65 graden. Dat is toch eigenljk geen goed teken dat de temperaturen zo hoog oplopen zonder koeling, ( ventilator/koelpad)

als het over de 90 graden gaat moet je je zorgen gaan maken. (er worden berichten geplaatst dat mensen 100+ graden al meer dan een jaar hebben, maar onder de 90 graden zit je zeker safe)
Het schijnt gewoon een fout te zijn in de videokaart, en nVidia heeft ook updates voor deze kaarten gemaakt (ik weet niet in welke vorm ze 'updates' bedoelen: software of hardware)
In laptops wordt ook niet zo sterk gekoeld, meestal zit er maar een zwakke ventilator in, daarom dat je niet zulke performance als high-end PCs kan krijgen op laptops.
Als ik jou was zou ik dat USB ventilatortje erbij houden en daar gewoon mee doorgaan totdat je of een nieuwe videokaart koopt, of een nieuwe laptop (2e raad ik aan).

64bit kan op zich wel, maar omdat je al zulke problemen hebt met de temperatuur raad ik je niet aan om naar 64bit over te stappen, dat zal alleen nog meer van je videokaart vereisen.

als het over de 90 graden gaat moet je je zorgen gaan maken. (er worden berichten geplaatst dat
64bit kan op zich wel, maar omdat je al zulke problemen hebt met de temperatuur raad ik je niet aan om naar 64bit over te stappen, dat zal alleen nog meer van je videokaart vereisen.

Waarom zou 64 bit meer van je gpu vereisen? Het is exact hetzelfde. Het enige verschil is dat je meer geheugen kan adresseren, maar bij 4 gb is het maar de vraag hoe zinvol dat is. Nu zijn de drivers voor 64 bit vista/7 prima, maar anders was dat het enige nadeel geweest. In windows Xp zou ik het niet aanraden om 64 bit te nemen. En een usb ventilator, tja je zou het kunnen doen maar ik denk niet dat het de boel veel beter koelt. Eerst maar eens grondig schoonmaken met de stofzuiger zou ik zeggen. Daar heb je meer profijt van.

Mwa valt wel mee hoor. zuig m'n pc al jaren uit met een stofzuiger en heb nog nooit probs hiermee ondervonden.
Ja als je met een stalen zuigkop bezig bent...ik neem aan dan de mensen dit zelf wel weten :)
Met een plastic zuigstuk is er niets aan de hand

Plastic is inderdaad niet zo erg. Maar er zijn nog genoeg mensen die een stalen zuigkop hebben.

Maar ESD schade kan soms pas na jaren merkbare schade aanbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan