Hoge kosten met vodafone abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Ha mensen,

Ik heb een vodafone abonnement van 12,50 (verder weet ik het niet, moet dit gespecificeerd worden wil u mijn vraag kunnen beantwoorden dan ga ik even graven).
Ik heb de afgelopen maanden nogal hoge kosten.
Het schijnt dat ik na een stuk of 30 smsjes en een minuut of 30 bellen al buiten mijn abonnement val.
Ben ik de enige die dit absurd vind?
Ik bel erg weinig en kort en sms af en toe, hooguit een keer of 2,3 per dag.
Toch kom ik per maand een euro of 40 bovenop mijn abonnement!
Ik heb even gekeken en ben een beetje in de war geraakt.
Wat is het verschil tussen sim only en een abonnement?
Volgens mij zijn er veel goedkopere abonnementen dan hetgene dat ik heb, niet waar?
Een vriend zegt (die zegt wel meer) dat dit abonnement voordelig is en dat de andere providers bovendien vaak slecht bereik hebben.
Wat is hier van waar?
Ik vind het erg twijfelachtig.
Een boel vragen, hopelijk heeft iemand antwoorden en neemt iemand de moeite om mij hiermee te helpen!
Bij voorbaat dank.

30 minuten plus 30 sms klopt dan is de bundel op.
Maar dat kun je op my vodafone zelf bekijken en bijhouden.
Simonly is goed koop maar ook daar zit een limiet aan.
40 euro extra op je nu geldende contract.
Dat zou ik dan snel verhogen naar een beter contract.
Neem dan een bundel waar meer sms in zit.....
Maar bij vodafone kunnen ze je daar ook precies vertellen welk contract voor jou het beste is.
En ja daar kun je ook een simonly voor kopen.

Dan nog even het verschil tussen sim only en een abonnement.

Sim only is ook een abonnement maar daar krijg je geen telefoon bij en bij andere abonnementen wel. Je krijgt dus alleen een sim kaart en moet zelf een telefoon hebben vandaar dat dit veel voordeliger is.

heb je een sim-only(alleen simkaartje) of een gewoon abonnement(toestel erbij)?
normaal zijn dat bij een gewoon abonnement 50 minuten of 50 smsjes.
dus als je 1minuut belt gaat er ook 1sms uit je bundel. je gaat er dus met 30 minuten bellen en 30 smsjes 10 minuten of smsjes overheen. dit rekenen ze buiten de bundel(25ctp/m)
buitenland bellen is ook duurder, misschien heb je dat gedaan, ook 0900 nummers vallen niet binnen de bundel.
internetten zonder een bundel is ook duur.

het buitenland bellen is makkelijk goedkoper te maken bij Vodafone: zet de Vodafone Passport aan via internet/ bellen naar 1244 of klantenservice(1200)
dit is een gratis service.

vraag even om een gespecificeerde rekening waarop je je belgedrag kunt zien.

ik hoop dat ik voldoende heb geholpen en dat het duidelijk is voor u.:thumb:

Bas ik zou gewoon telfort pakken 300 min elke maand voor € 8.95 daar bij kun je ook smsjes er bij pakken is volgens mijn nu een van de voordeligste. en niet de provider die je nu hebt.

met vriendelijke groeten

savas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan