Hoge piep door nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezer

Ik heb van de week mijn 'nieuwe' videokaart binnen gekregen. Een 6800 Extreme 256 mb. Ik ben geen zware gamer, maar mijn oude videokaart was zo slecht aan het worden, dat ik op deze kaart had gereageerd en hem vervolgens heb gekocht via een veiling-site.

Mijn moederbord heeft nog een agp8x aansluiting. Ik heb de videokaart netjes aangesloten, maar hier begonnen de problemen!

Ik heb de kaart er goed in zitten, heb de stroomkabel voor de videokaart er ook inzitten, maar zodra ik de computer start licht de videokaart kort (0,5 sec) op (led's in fan), maar schakelt zich daarna meteen weeruit? en vervolgens komt er een zeer luide hoge pieptoon uit mijn kast.. Ik zet mijn computer daarna maar snel uit, maar heb de herrie ook wel eens 15 sec door laten gaan en het lijkt niet te stoppen!

Ik heb al wat rondgespeurd op het internet, en denk dat het geluid ofwel uit de voeding, ofwel uit de videokaart komt. Mijn voeding is 300 Watt, is dit voldoende?? Of ligt het aan de videokaart? Wat moet ik doen!?

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen? Ik hoor het graag.

ALvast bedankt!

Thijs

Het ligt een beetje aan de rest van de configuratie van de PC, maar een 300 Watt voeding is niet veel voor een beetje PC.
Ook het merk voeding kan meespelen.

300 Watt is erg weinig en het zou daar best eens aan kunnen liggen.

Er zut niet echt veel speciaals in hoor.. moederbordje, hd, 1 dvd brander, wel een kast met lcd scherm..

Ik kan de videokaart bij een vriend in een andere computer zetten, kijken of dit probleem zich ook bij hem voordoet..

Misschien dat eerst proberen voordat ik een nieuwe voeding erin zet!

Voor hoeveel watt zou ik moeten gaan dan? 400?? of meer?

Een 6800 Xtreme videokaart vraagt minimaal een 400Watt voeding. Ik heb ook zo'n kaart en dit wordt op de doos vermeld bij de systeemeisen.

Een 6800 Xtreme videokaart vraagt minimaal een 400Watt voeding. Ik heb ook zo'n kaart en dit wordt op de doos vermeld bij de systeemeisen.

Daar heb je dus je antwoord.

Bedankt Crash voor deze aanvulling.

Bedankje

Hartelijk bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Ik ga eens rustig rondkijken waar ik een goede voeding kan kopen..
Zijn er nog merken die jullie aan of afraden!?

Anders kijk ik wel of vergelijkingssites!

In ieder geval Alvast bedankt
:thumb:

Gr Thijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan