Hoge piep headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

kumquat

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
hey

Ik heb gisteren een nieuwe headset gekocht maar als ik de de beiden stekkertjes inplug (rood en groen) dan komt er een hele hoge piep door men mic :confused:
ik hep al veel andere formums gelezen en weet haast zeker dat het niet aan men geluidskaart ligt.

ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Heb je de microfoon niet te hard staan? DIt is meestal zo dat als er geluid door de headset komt. Dan door de microfoon opgenomen wordt en tegelijkertijd weer afspeelt in je headset. Dit wordt een piep. Zet je microfoon maar eens uit.

FF checken of je kabel van je headset niet achter je monitor / voedingskabels loopt.
Dit kan ook een ruis veroorzaken in je headset

hey

alvast bedankt voor reacties.
ik heb de 2 kabeltjes aan de voorkant ingeplugt en mijn microfoon boost veledig uitgezet. de piep is nu wel minder maar zodra ik het geluid opschroef word het gepiep weer erger en de ontvanger op ventrilo hoort ook een piep als ik praat :eek:

hmm mijn audio icoontje was rood gekleurd dus ik hep realtek audio manager opnieuw gedownload nu heb ik totaal geen piep meer en is men icoontje weer wit :)
maar elke keer als ik praat door ventrilo nu hoort iedereen een luidde piep ::(

dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

cheers

microfone boost uitzetten ( als deze aanstaat)

jah kijk dat is nu ook een probleem :p ik kan die boost niet meer omlaag zetten want
ik wou ook nog kijken bij realtek audio manager om daar iets op aan te passen,
maar ik kan het hele programma niet meer vinden. sinds ik dat realtek ding heb gedownload heb. dus iemand een idee hoe ik men manager weer kan vinden ? of waar ik em kan downloaden ?

cheers

yes !.

Het probleem was blijkbaar mijn geluidskaart :D
had besloten een nieuwe geluidskaart te kopen.
toen ik deze erin wou setten bleek er nog niet eens een soort van geluidskaart in de pc te zitten wat ik wel vaag vond want mijn geluid was hiervoor altijd prima en draadloze headset deed het altijd wel gewoon.
marja na deze erin te hebben gezet had ik geen last meer van een piep :thumb:

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan