Hoge piep uit beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funboy

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Ik heb een sinds een tijdje (een paar maanden) last van
een hele hoge piep uit mijn beeldscherm.
Ik heb er al wat over opgezocht maar ik zag dingen staan waarvan ik niet
wist wat het betekent. Zoals voeding van je pc ofzo.
Weten jullie wat de mogelijke problemen zijn?
In makkelijke woorden aub?

Ach ja Funboy waarom ze zo vlot dingen gaan zeggen als de voeding van je pc zijn voor mij ook geen makelijke woorden die aan elkaar te knopen zijn hoor.:D

Maar goed een paar maanden is ook niet sinds een tijdje maar al een langere tijd ,als je dan iedere dag uren lang achter je pc zou zitten zouden je oren aan die toon gewend moeten zijn en voor jou langzaam naar de achtergrond moeten verdwijnen ,wat bij een hele felle toon wat lastiger voor je is dus het gaat om een wat zwakkere toon.

Dat zou eens kunnen controleren of je monitor goed is aangesloten met je pc ,en bekijk dat ook eens met een bewegend beeld over je hele scherm.
Dan kun je eens kijken naar de instelling van je monitor zoals bijvoorbeeld de kleur enz ,en dan met name het omlaag zetten van de helderheid (brightness) kan wat verschil gaan uit maken.
En dan is er nog de vernieuwings frekwentie (refresh rate) dat een flink verschil kan uit maken.

Dat zal toch wel makelijk genoeg zijn en anders gewoon weer vragen.
Het is een twee weg systeem hoe duidelijker je vraag hoe duidelijker het voor is die je terug krijg.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan