Hoge piepjes tijdens geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertju1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Hallo, een probleem met mijn geluid.
Ik heb dat als ik maakt niet uit wat doe, maar wel dus geluid afspeel, ik afentoe van die irritante hoge toontjes tussendoor krijg. Van die piepjes zegmaar. Ik heb een beeldscherm waar geluid in zit, maar vooral het scherm gekocht omdat het een goed scherm is en ik dan tijdelijk geen boxjes hoefde aan te schaffen.
dit is het scherm: http://www.bobshop.nl/nl/computers/tft-monitoren/iiyama/prolite-e2008hds-1-tft-monitor/p35582

Het maakt dus geen verschil of dat je bijvoorbeeld geluid hebt van een mp3'tje of geluid van een game/ander programma?

Even wat opties uitsluiten:
- Weet je zeker dat die piepjes uit de speakertjes van de monitor komen, niet van iets anders? (ander apparaatje in de buurt van de pc dat piept?)
- Staan er geen andere apparaten in de buurt van de monitor die elektrostatische interferentie kunnen veroorzaken, waardoor de speakerstjes gaan piepen/knarsen?
- Zitten alle stekkertjes op de juiste plaats aangesloten?
- Is er soms een ander programmatje actief dat om een of andere reden piepjes laat horen?

Probeer ook eens juiste drivers voor zowel geluidskaart als monitor te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan