Hoge pieptoon als het volume omhoog gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0236

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Hallo daar,

sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn versterker/pc. Als ik het volume ook maar iets omhoog zet komt er een keiharde pieptoon uit alle boxen. Toen ik de achterkant van de pc controleerde of de stekkers goed zaten zag ik dat er een andere kabel los zat,het aansluitpunt was losgesprongen, ik heb deze weer vastgeschroefd en de kabel er terug in gedaan, dit werkte allemaal weer,maar het piepgeluid is nooit weggegaan.

Als ik het volume open zet en de piep treed op verschijnt er ook een ruis op mijn monitor (HPL1910), dit bestaat uit grijze lijnen en golven over de gehele monitor.

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden? De pc loopt via een aux kabel naar een versterker, die naar 4 boxen loopt.
Als jullie meer informatie nodig hebben,laat t me weten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je die ruis ook als je zonder lampen werkt, of wanneer je je versterker op een ander stopcontact aansluit (dus niet die ernaast, maar gewoon een andere contactdoos)?

Dat is helaas iets wat ik niet kan proberen. Het is de computer op mijn werk (horeca), dus hij staat volledig ingebouwd in een kast. Kan alleen de achterkant van de pc bereiken, voor de rest is alles out of reach.

Kan je ook niet controleren of de pc en de versterker in hetzelfde stekkerblok zijn gestoken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan