hoge ping, trage download en upload snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

candise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
ik weet niet of ik juist zit met mijn bericht, het is de eerste keer dat ik hier iets post, maar ik zit met het volgende probleem, ik vind dat mijn internetverbinding verschrikkelijk traag is, om naar google te gaan en dingen te zoeken op google valt het allemaal nog mee, gemiddeld doet hij er 0.8 seconden over om iets te vinden, kan soms zelfs maar 0.02 seconden zijn ook hoor, maar ik vind dat het enorm lang duurt om een site te openen, soms duurt het zo lang dat ik een blad krijg met een gele driehoek dat om verbinding te maken het te lang duurde en dat ik mijn interntverbinding moet controleren ... nu heb ik een site ontdekt waar je je upload en download snelheid kan controleren, en ik ben ontzet !
dit is het resultaat :

ik heb het ondertussen al met een paar andere sites ook gecontroleerd en ik kom ieder keer op hetzelfde uit, of toch ongeveer, waar anderen dan weer downloadsnelheden halen van 100 keer zoveel ! ik heb een expressverbinding bij telenet, dat zou een snelle verbinding moeten zijn :confused: ik heb gisteren een programma gebruikt dat beloofde om de verbinding te versnellen maar merk er eigenlijk niets van (advanced system care) ik heb dat gevonden via een vista help site, zo las ik daar ook dat ik enkele dingen moest veranderen in about:config, aangezien het een officiele vista site was en ik dit reeds las o p andere pc help forums dacht ik niet dat het erg was, dus veranderde ik 3 dingen in die about: config, namelijk network.http.pipelining van false naar true alsook network.http.proxy pipelining en dan pipelining maxrequest van 4 naar 8 en dan moest ik nog één iets bijvoegen nl
nglayout.initialpaint.delay en geef het als waarde mee 0

ik heb die test dan ook nog eens uitgevoerd voor het veiligste terwijl ik alles in about:config weer normaal zette, ... en toen waren die getallen nog minder :eek:
wat moet ik nu doen ? ligt dit aan mijn provider ? ik heb ook al eens getest met alle programma's die op de achtergrond mee draaien uit te schakelen, zoals secunia psi en netlog 24notifier, en ja , nog paar kleinigheden, maar dat maakt echt het verschil niet ! mijn laptop is amper 1 jaar oud, hij werd geleverd met vista home basic ...
heb wel al op andere sites gelezen dat de 0 van nglayout initialpaint delay zou mogen op 150 staan maar ja, dat was gewoon op een forum van pc gebruikers, ik wil liever 100% zeker zijn dat ik niets maar dan ook niets verkeerd doe ! HELP ... :shocked:

Welkom op Helpmij.:)

ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Je had deze bij iemand anders zijn/haar topic gezet. Daarbij was die topic van 2004, dus niet actueel meer.

denk dat het probleem bij je provider ligt aangezien je wel internet hebt maar het gewoon traag is.

wel moet ik even weten:
- gebruik je bedraad of draadloos?
- hoeveel mbits pakket heb je bij je provider?
- deel je je internet over meerdere pc's?

denk dat het probleem bij je provider ligt aangezien je wel internet hebt maar het gewoon traag is.

wel moet ik even weten:
- gebruik je bedraad of draadloos?
- hoeveel mbits pakket heb je bij je provider?
- deel je je internet over meerdere pc's?

ik heb draadloos expressnet van telenet, moet dus ongeveer 15mb/s halen, ... ik heb maar 1 pc aangesloten op mijn router momenteel, mijn router is een dlink, die die je krijgt bij telenet als je een internetverbinding laat leggen, mijn dlink is pas een jaar oud ... die is dus nog in garantie ... maar om die te vervangen ben ik verplicht om iemand te laten komen van telenet zelf en loop ik het risico om te moeten betalen , de minimumprijs zal rond de 60 euro liggen en een nieuwe dlink heb je al van rond de 45 euro ... dus neem ik het risico niet !

het probleem blijkt bij mijn router te liggen aangezien ik getest heb met enkele andere laptops van vrienden, nu mag ik een dlink lenen van iemand tot ik een andere heb aangeschaft ! kan er mij iemand een tip geven welke router ik best koop, ik wil vooral vlug internet hebben ! heb thuis ook een dlink liggen die ook tamelijk vlug gaat maar probleem is dat die niet beveiligd is en dat ik ook langs geen kanten weet hoe die te beveiligen, het is een router die ik gevonden heb in een containerpark ! ik mocht die meenemen, en hij werkt ... maar niet beveiligd zit ik liever niet te surfen, zie het niet zitten om iemand anders zijn downloads te betalen ... :shocked:

welk type dlink heb je " gevonden" dan? met hulp van helpmij moeten we de beveiliging toch wel op kunnen schroefen van dat ding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan