Hoge ranking google

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Hoi allemaal,

ik kreeg de vraag van iemand om een website voor ze te maken. Ze willen dit zelf bijhouden e.d.
Hiervoor zou ik dus een soort van klein CMS moeten maken. Dit moet geen probleem zijn.

Het punt is even dat ze absoluut een hoge ranking bij google willen hebben. Kom dit wel meer tegen bij andere klanten, dus zou het wel handig vinden als ik weet hoe ik dit het beste kan doen.

Hoe moet ik mijn pagina's opbouwen en wat moet ik doen om hoog bij google te komen!? Of moet ik de link ergens plaatsen?

Grtz
Herbert
 
Even geknipt en geplakt vanaf de google site:
PageRank-technologie: PageRank voert een objectieve meting uit om de relevantie van webpagina's vast te stellen. Hiervoor wordt een vergelijking van 500 miljoen variabelen en meer dan 2 miljard termen uitgevoerd. In plaats van directe koppelingen te tellen, interpreteert Google een koppeling van pagina A naar pagina B als een 'stem' van pagina A voor pagina B. Google beoordeelt de relevantie van een pagina door de ontvangen stemmen te tellen.
de plaats in de ranglijst hangt dus o.a. af van het aantal links naar je site. Verder kan het geen kwaad om in de title tag een van de zoekwoorden op te nemen.

De wens naar een hoge ranking is wel begrijpelijk maar hangt natuurlijk ook af van de zoekterm waarop ze een hoge ranlimg willen hebben. Wanneer de zoekterm de domeinnaam is staan ze bijna altijd vrijwel boven aan.
 
Denk niet zozeer dat het ligt aan het aantal sites die naar je verwijzen, maar naar het aantal zoekmachines waar je bent aangemeld en het gebruiken van goede META-tags.
Ik gebruik IBP om me aan te melden bij diverse zoekmachines.

Er zijn maar 2 of 3 sites die naar mijn site verwijzen en toch sta ik met meerdere omschrijvingen vrij hoog in google.
Zoek naar "pc probleem" en je krijgt zo'n 3 miljoen resultaten en ik sta op pagina 2.

Dat het dus aan het aantal pagina's ligt die naar je linken geloof ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Toch speelt het mee.

Je moet er ook voor zorgen dat je site gewoon XHTML strict is en dat je CSS gebruikt. Google kijkt vooral naar koppen (Je geeft dan immers zelf aan wat belangrijk is?).

Meta tags zijn voor sommige zoekmachines belangrijk, maar Google gebruikt ze niet. Ze kunnen ook gebruik maken van Google Adwords. Kost wat, maar dan ben je verzekerd van links op trefwoorden (In de vorm van advertenties aan de rechterkant).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan