hoge temperaturen met Scythe

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstevens76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Hallo,

Gisteren heb ik voor het eerst mijn eigen pc in elkaar gezet. Op mijn Asus P6T SE moederbord heb ik een I7-930 processor geplaatst die gekoeld wordt door de Scythe Mugen 2 rev B alles aan elkaar gesmeerd met een heel dun laagje Noctua koelpasta. Echter zijn mijn temperaturen van de processor nog steeds aan de hoge kant in mijn ogen. Idle zit hij tegen de 40graden en stressed gaat hij naar de 70. Ik heb deze combi aangeschaft om in de toekomst te gaan overclocken dus had ik veel lagere temps verwacht. Deze staan ook in de diverse reviews. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik de temperaturen lager krijg.

Hoe kun je airflow controleren. Ik voel wel een licht windje aan de voor en achterzijde van de kast. Achter onder de voeding direct achter de koeling zit een caseventilator. Ik weet alleen niet of deze zuigt of blaast. Als deze blaast dan blaast deze tegen de fan van de Scyte aan de luchtstroom botst dus ergens in de koelribben. Misschien komt het hierdoor. Aan de voorzijde zit geen fan.

Bereik je die temperaturen ook als je kast volledig open zet? Als de temperaturen dan normaal blijven dan ligt het aan de kast koeling anders is er iets anders.
Overigens vind ik persoonlijk de temperaturen niet bijzonder

Ron

Ik heb nu de kast open staan en de temperaturen zijn 36, 36, 38 en 33. Erg veel zakken ze dus niet ten opzichte van de dichte kast misschien een graadje of 2. Wat me wel opvalt is dat de koeler niet warm wordt ook niet als ik prime95 draai en de temp naar 72graden stijgt. Ik heb deze koeler juist aangeschaft om lagere temps te krijgen (hoge 20's bij idle en 50's bij stressed) maar met deze temperaturen had ik die 35 euro aan iets anders kunnen besteden en gewoon de stockcooler kunnen plaatsen. Dus hopelijk weet iemand een oplossing......

Edit: Alles maar even uit elkaar gedraaid en bekeken wat bleek ik heb waarschijnlijk te weinig koelpasta aangebracht. Dit zat zo verspreidt dat het alleen aan de randen zat. Even een lijntje in de midden gelegd verspreidt door de koeler erop te drukken en alles weer vastzetten. Resultaat temperaturen van 48graden met 100% CPU-load. Probleem opgelost dus!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan