Hoge temperatuur Q9450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb standaard op mijn Q9450 een temperatuur van 47 tot 52 graden, hiervoor hoef ik alleen maar te internetten. is dit normaal? ik heb al meedere keren gehad dat mijn pc uitviel tijdens het gamen

Is niet echt hoog hoor. Mijn Pentium 4 Extreme Edition 3,4ghz heeft momenteel een idle temp van 49/50 graden, met alleen een beetje internetten.

Laatst bewerkt:
maar een processor moet wel koeler kunnen...
Het kan verder geen kwaad hoor.
Als het richting de 70 graden gaat lopen, dan moet je gaan oppassen.

Redenen:
- Teveel/ te weinig koelpasta (er zit toch wel koelpasta onder je processorkoeler)
- Te slechte airflow in je kast (welke kast heb je)
- Computer staat in felle zon (tja: als het buiten 30 graden is, dan is het in de zon nog heter...)
- Er is iets met je processorkoeler
- De sensor is kapot

Volgens mij heeft de TS het over zn processor ...
ICM met de videokaart in het systeem, 2 harddisks twijfel ik aan de capaciteit van de voeding.

Welk merk/type voeding heb je? staat niet in je profiel ....

Volgens mij heeft de TS het over zn processor ...
ICM met de videokaart in het systeem, 2 harddisks twijfel ik aan de capaciteit van de voeding.

Welk merk/type voeding heb je? staat niet in je profiel ....

Mijn profiel klopt niet meer vanaf gisteren. ik heb nu een OCZ StealthXstream 600W dus dat is het niet, mijn behuizing is nu open en dan heb ik nog steeds een probleem, als ik nu ga gamen gaat de computer nog spontaan uit, mijn nieuwe gaka is wel erg groot en deze belemmerd de airflow in de behuizing wel. maar nu ik de behuizing open heb is het probleem nog steeds niet over

Hoi,

Blijft de resetknop niet hangen?
Zitten de aansluitingen: reset, pwr, led etc. nog goed op het moederbord?
Soms wordt het moederbord met stroom voorzien middels 2 aansluitingen, zitten deze goed aangesloten?

Het probleem is opgelost, ik heb achter in de behuizing een extra fan geplaatst, het ziet er niet uit maar dat los ik nog wel op, iedergeval bedankt voor de tips

Bij deze sluit ik dit onderwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan