hoge temps. cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor het eerst zelf een computer gebouwd.
Nadat ik klaar was en windows hat geinstalleerd, wat games had uitgetest en naar de temperaturen had gekeken bleek mijn cpu meestal 80 graden te zijn, met een maximum van 92.
als ik niks doe/op internet zit is dit 50-60 graden.

Betekent dit dat ik iets fout heb gedaan, of moet ik een nieuwe koeler kopen?
Ik gebruik de stock koeler die ik kreeg bij mijn amd athlon x4 760k
De koeler draait altijd op 100%.

M.V.G
Daniel518

EDIT: en wat mij opvalt is dat de temp. met de seconde kan veranderen, erg onstabiel, betekent dit dat de sensor mischien niet goed is?
EDIT2: ik lees net dat de sensoren bij deze generatie amd processoren idd niet klopt bij de meeste gevallen, dus ik neem aan en hoop dat dit ook bij met het geval is.
EDIT3: ik heb even gevoelt aan de ventilator, maar deze word maar een beetje lauw, niet echt heet of zo, dus toch een foute sensor dan? want bij het opstarten van een spel gaat hij van 60-85 binnen enkele secondes! Ik heb de computer nog niet meer uitgezet, zou dat ook een reden kunnen zijn? dat de thermal paste nog niet vast is geworden?

Laatst bewerkt:
schommelingen in de temperatuur van je processor zijn erg normaal.

Mijn vermoeden waarom je hoge temperaturen hebt is doordat je mogelijk de koeler niet goed gemonteerd hebt. Heb je ook gecontroleerd dat er geen plastic velletje nog op de koelpasta zit?

schommelingen in de temperatuur van je processor zijn erg normaal.

Mijn vermoeden waarom je hoge temperaturen hebt is doordat je mogelijk de koeler niet goed gemonteerd hebt. Heb je ook gecontroleerd dat er geen plastic velletje nog op de koelpasta zit?
Heb ik gecontroleerd, maar zit er niet op.

en nu blijkt CPU-ID ook voor eventjes 287 graden aan te hebben gegeven....
ik hoop echt dat dit een foute sensor is want anders heb ik geen idee.

287 graden is zeker een foute uitlezing, want dan zou je cpu al kapot zijn ;)

Voelt je koelblok warm aan wanneer je die hoge temperaturen uitleest?

287 graden is zeker een foute uitlezing, want dan zou je cpu al kapot zijn ;)

Voelt je koelblok warm aan wanneer je die hoge temperaturen uitleest?

eerder lauw als echt heet.
en ik lees net dat de hoogste temp. voordat hij uitvalt 70 graden is, dus ik denk dat de sensor het dan toch niet doet?

Je koelblok zou ongeveer dezelfde temperatuur moeten hebben wanneer hij goed gemonteerd is, dus die zou zeker heet moeten aanvoelen. Dus er zijn naar mijn idee 2 mogelijkheden: kapotte sensor of verkeerd gemonteerde koeler.

Je koelblok zou ongeveer dezelfde temperatuur moeten hebben wanneer hij goed gemonteerd is, dus die zou zeker heet moeten aanvoelen. Dus er zijn naar mijn idee 2 mogelijkheden: kapotte sensor of verkeerd gemonteerde koeler.

Heb zojuist AMD overdrive geinstalleerd, en nu weet ik niet meer wat ik moet geloven.
AMD Overdrive laat zien dat tijdens het internetten en niks doen hij op de 40-60 graden zit, en tijdens het gamen op de 38 graden zit.
Foute sensor, of is amd overdrive fout of cpu-id, of allebei?

EDIT: nog een test gedaan:
amd overdrive
normaal: 50-60 graden
gamen: 40 graden
cpu-id:
normaal: 50-60 graden
gamen: 80 graden

de fan voelt niet heet aan, alweer eerder lauw.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan