Hoger in Google - tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleuters

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Hallo!

Ik heb een best goed lopende website voor leerkrachten, maar sommige pagina's worden door Google nog niet zo hoog gewaardeerd (terwijl er soms meer en betere info op staat dan op pagina's die Google wel hoog waardeert).
Ik heb inmiddels wel wat geleerd over keywords, description, links etc. maar heeft iemand misschien nog een supertip die ik over het hoofd zie?
Of moet ik iets aan mijn beschrijving / titel van de pagina veranderen?
Hopelijk is er hier iemand die er meer verstand van heeft dan ik en me een beetje hogerop kan helpen ;)!

Alvast super bedankt aan wie me wil helpen!

Laatst bewerkt:
Het ziet er leuk uit en de inhoud zal ongetwijfeld ook goed bruikbaar zijn voor leerkrachten.

Er zijn wel een paar dingen op te merken:
  • Google houdt niet zo van een overvloed aan keywords in de <head>-sectie
  • De inhoud van de metatag 'description' lijkt ook wel veel op een rijtje keywords
  • Je hebt weliswaar voldoende inhoudelijke content, maar ook wel erg veel links naar producten. Google zou zomaar kunnen denken dat je een link-farm begonnen bent.
  • Google is gek op goed gestructureerde en goede code. Volgens de W3C-validator heb je op dit moment 78 echte fouten op de pagina.
  • Daarmee samenhangend: je gebruikt weliswaar een H1 voor de belangrijkste titel van de pagina, maar die staat wel heel diep in de broncode. Bovendien sla je het niveau H2 over terwijl je wel een aantal H3- en H4-elementen gebruikt.
Zomaar een paar dingen die mij opvallen.
Overigens ben ik geen SEO-expert.

Oh ja,
in de header van de paginacontent gebruik je een plaatje met de naam van je website als onderdeel van het image.
Ik denk dat de website-naam in normale tekst in de header ook zou kunnen helpen (en dan plaatje als achtergrond).

Dankjewel, naar deze dingen zal ik alvast eens gaan kijken!

Het ziet er leuk uit en de inhoud zal ongetwijfeld ook goed bruikbaar zijn voor leerkrachten.

Er zijn wel een paar dingen op te merken:
  • Je hebt weliswaar voldoende inhoudelijke content, maar ook wel erg veel links naar producten. Google zou zomaar kunnen denken dat je een link-farm begonnen bent.
Waar zie je dat? Ik zie eigenlijk bijna alleen maar interne links, die zouden voor google geen probleem moeten zijn, integendeel.

Hoi Anke,
Als mensen zoeken op lesidee Sinterklaas kleuters ben ik niet in beeld
Geprobeerd, en:

Ook geprobeerd: Sinterklaas lesidee kleuters, en:
  • Je homepage op nummer 3 op 1e pagina,
  • Je Sinterklaaspagina pas veel verder,

Ik denk dat dat in de <title> van je Sintpagina zit, die heet nu:
HTML:
<title>Thema Sinterklaas kleuters | Juf Anke - lesideeën kleuters</title>
Maar waarschijnlijk zoeken mensen niet op het woord Thema, en dat is het eerste (voor Google belangrijke) woord. Je zou eens kunnen proberen:
HTML:
<title>Lesidee Sinterklaas kleuters | Juf Anke - lesideeën kleuters, met uiteenlopende thema's</title>

De description:
HTML:
<meta name="Description" content="Thema Sinterklaas met lesideeën voor kleuters." />
Zou kunnen bv. worden:
HTML:
<meta name="Description" content="Lesideeën kleuters: Sinterklaas als thema. O.a. kringactiviteiten, Sinterklaasliedjes en versjes, Sinterklaas-hoek, Sint en Piet knutsels, 20 Sinterklaas-werkbladen enz." />

De pagina zelf heet: themasinterklaas.html
Waarschijnlijk helpt het ook wat, als je die omdoopt tot: lesidee-sinterklaas.html

En inderdaad: proberen zo veel mogelijk van de 80 Errors, 22 warnings van de html-validator er uit te halen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt voor de tips!

De Errors verwijderen vind ik lastig. Er zitten errors in bijv. de code van Google Analytics en in de paginaopmaak die DreamWeaver zelf heeft gemaakt. Vaak als ik iets in de HTML code aanpas, verpruts ik de hele site, dus ik kan er denk ik maar beter afblijven.

Hoi kleuters,

2 simpele dingen die mij opvallen, waar je simpel winst mee kan behalen qua seo, zijn de primaire taal specificatie (Nederlands uiteraard) en een robots.txt bestand.

Meer uitleg over een robots.txt bestand vind je hier:
http://www.metatags.nl/sitebouw_tips_robotstxt

Daarnaast zie ik dat veel fotos niet beschikken over een 'alt tag'. Daarmee geef je duidelijk aan bots van google waar jouw beeldmateriaal over gaat. Is dus ook weer een plek om gericht keywords toe te voegen.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan