Hogere ping na snelheidsupgrade internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ykey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
2
kan mij helpen :)

hoihoi ik zal me even voorstellen, ben hier nieuw en ik hoop er er mischien mensen zijn die een oplossing voor mij hebben. Ik ben Yke, en ik heb problemen met mijn ping. Nu hoor ik jullie al denken ... alweer iemand met ping problemen .. Maar ik wilde toch dit probleem even voorleggen, omdat het voor mij wel belangrijk is om weer een goede ping te hebben. Speel zelf namelijk een fps game en we zijn momenteel de beste clan uit Europa. Het is van belang dat ik een goede connectie heb.

Heb een maand geleden een upgrade gedaan bij mijn huidige provider. Omdat tiscali over is genomen door Telfort, ben ik van 4mb naar 20 mb gegaan. Met 4mb had ik bij www.speedtest.nl de volgende resultaten :

- Download : 428.0
- Upload : 72.2
- Connection : 1176.0
- Ping : 13

Na mijn upgrade, heb ik nog een keer alles getest en tot mijn verbazing pingde ik hoger

- Download : 1355.9
- Upload : 102.2
- Connection : 845.7
- Ping : 21

Opzich is er niets mis met een ping van 21 maar ik merk dit dus aanzienlijk ingame. Ingame had ik een ping van 24 op duitse servers (4mb) maar nu speel ik bijna met het dubbele :( Op vele servers haal ik een ping van 45/50 en zelfs op sommige servers (die ik bij mijn favorieten heb staan) ping ik 65/60 met packetloss. Nu ken je zeggen "speel dan op servers met een lage ping" maar het probleem is, dat er niet zo heel veel servers zijn. Ik heb helpdesk meedere keren gebeld, en uiteindelijk heeft niets geholpen (zoals ik al verwachte) ze kwamen met een aantal oplossingen maar tevergeefts. Er was zelfs iemand die beweerde dat ik mijn internet van een andere centrale haalde :s "waar ik wel een hogere ping op zou hebben" Het volgende heb ik al geprobeerd :
- Format C + fresh install
- Modem reset (aan/uit en met een pinnetje achterin het resetknopje
- Vanuit telfort hebben ze mijn modem meedere keren ge-reset
- Game opnieuw geinstalleerd met de nodige performance tweaks

Ik heb zelf mijn voetjes aan mijn kabel gemaakt, en ik heb de kleurenschema van dit forum gebruikt.

1. oranje/wit
2. oranje
3. groen/wit
4. blauw
5. blauw/wit
6. groen
7. bruin/wit
8. bruin.

Nu heb ik gister maar weer eens gebeld naar helpdesk en opnieuw mijn probleem uitgelegd.
We kwamen tot een conclusie om de kabel te vervangen, omdat volgens Telfort
toch echt 19mb binnen komt tot aan mijn modem. Ik twijfel dat het aan mijn kabel kan liggen omdat ik met diezelfde kabel toch echt 13 ping (speedtest) en 24 ping ingame haalde. Ik gebruik momenteel een kabel van ongeveer 8 meter, en hoor ik jullie weer denken "maar mischien is 8 meter iets te lang" maar als ik mijn laptop aansluit gebruik ik een kabel van 1 meter en haal ik precies dezelfde reslutaten bij speedtest. Ik heb verder geen meerdere computers aangesloten en ik gebruik een ZyXEL Prestige 2000 modem.

Hoe kan het toch zijn dat ik nu een hogere ping heb dan voorheen ??
Kan het mischien liggen aan mijn modem, die 20mb niet aankan ?? Of ligt het toch aan mijn kabel ??
Bedankt voor het lezen, en ik hoor graag enige reacties :)

Met vriendelijk groet ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de titel van de vraag aangepast.
"wie oh wie ?" zegt niets over je probleem.
 
dat het meer geworden is kan aan veel dingen liggen, maar ik denk dat de meest voorliggende reden is dat er veel wordt gedownload bij jou in de buurt op het moment van de test.

ik ben sinds kort van 6 naar 24 mb gegaan, ik merk wel dat als ik met meerder in huis game het vloeiender gaat, maar ik kan prima gamen met een ping van 50.

je kan verder nog even een andere site proberen (zoals www.speedtest.net), misschien zit er nog wel verschil in.
 
hmzz, niet echt wat ik van dit forum had verwacht ...
ik had op zn minst toch echt wat meer nuttige reacties verwacht ..
maar in ieder geval, probleem is opgelost.
van mij mogen jullie deze topic wel sluiten, de groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan