hogere poort sneller downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Ik download al heel lang met torrents.
Ik heb dan een download waar 360 peers van zijn maar er zijn ver maar 47 aan het downloaden.
Als ik nou een hoogere poort open (nu heb ik 681) bijvoorbeeld 77771, download ik dan sneller?

Haha, dat zou toch wel heel mooi zijn. Nee helaas, iedere openning van en naar internet, dus email, internetexplorer enz enz, heeft een eigen poort nummer geopend. Sommige programma's hebben vaste poort nummers en sommige variabellen. Azzureus heeft bv een "vast" poort nummer om te luister maar deze kun je wijzigen en iedereen die met jouw connect of andersom, krijgt ook weer een poort toegewezen. En hoe hoger het nummer, hoe HELAAS NIET hoger de downloadsnelheid.

Bedankt, toch jammer dat er altijd zo winig peers zijn verbonden.

Noop

Mag niets uitmaken. Kan aan een aantal andere dingen liggen, maar dat is weer per programma verschillend. Zelf gebr. ik Azureus en die moet je ook enigzins fijntunen. Of misschien bied je te weinig uploads aan.

Nou het ligt wel degelijk aan alle gebruikers die met je verbinden, net inderdaad als dat je zelf genoeg upload moet geven, moeten de andere dan ook, men doet dit vaak te weinig waardoor het allemaal maar langzaam gaat. Iedereen is gevreesd dat als ze meer uploaden, er minder wordt gedownload, qua snelheid, dit is dus niet helemaal waar. Het moet redelijk in verhouding liggen. Daarom is er een hulpje bij de meeste peer to peer software, waarme je deze verhouding redelijk kan bepalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan