Hoi, kan de LiveBox op mijn Sweex Annex A ADSL Modemrouter worden aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik ben bang dat ik vanaf maandag problemen ga krijgen en wel door het volgende:

Ik heb nu een Sweex ( annex A ) ADSL modemrouter ( bekabeld ) en heb hier nu 4 computers op aangesloten en die werken allemaal perfect.
Maar nu krijg ik vanaf maandag mijn ADSL via Wanadoo ( familie ) en moet ik het met de LiveBox gaan doen .
Deze Livebox heeft helaas maar 2 aansluitingen voor dus 2 computers, dus mis 2 aansluitingen voor de overige 2 computers.

Nu zou ik graag willen en kijken of het kan, dat ik de Livebox vanaf de huiskamer op mijn nu bestaande Sweex ADSL Modemrouter kon aansluiten en dan daarvandaan de 4 computers weer via deze Router met het internet te verbinden.
Ongetwijfeld zal dit als dit kan weer heel wat aparte instellingen gaan vragen zowel in de livebox als in de Modemrouter.

Nu mijn vraag, zou iemand mij misschien kunnen vertellen en zeker uitleggen dat als dit mogelijk is, hoe ik dit dan goed voor elkaar kan krijgen.
Ik zit helaas nu ook weer in tijdsdruk, want vanaf maandag is de huidige internetverbinding verbroken en moet ik het vanaf maandag met de Livebox gaan doen, en de vrouw en 2 kindertjes dus ook .

Als je mij hiermee kan helpen dat zou ik je zeer dankbaar zijn.

Alvast bedankt voor je e.v.t reactie's en hulp.

Met vriendelijke groet,

Barney

Probeer eerst met de livebox je Family abbo draaiende te krijgen en dan zou het beter zijn om er niet opnieuw een router achter te hangen want de livebox is ook router maar een switch.

Hoi,
Maar dan blijft het probleem, ik heb dan 2 computers die niet op het netwerk kunnen dan, dus ik moet er wel wat achter zetten wil ik al de 4 computers met het netwerk verbinden.

groetjes Barney

Waarom ?

Je hebt toch wel een switch met 4,6 of meerdere poorten ?

Kijk anders even op de site van Wanadoo en tik iets als LAN en kijk wat er uit komt.

Laatst bewerkt:
Ja maar ik heb nu een Switch Router Modem, ( annex A ) adsl.
Daar kan ik dus ook nog 4 computers op aansluiten.
Zonde toch om die te vervangen voor een aparte Switch

Barney

The choice is your's.

Wat kost nou een switch helemaal ?

Ja als het niet anders kan heb je misschien wel gelijk.
Heb je nog een goeie tip voor een switch met minimaal 4 extra poorten. ?

groetjes Barney

steek de bijgeleverde kabel van Wanadoo in jouw Router op LAN1, en stel de router in op BRIDGED. Bij mij werkt het nu, en het verlies van die ene poort maakt de live-box weer goed....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan