Hokje bij eigenschappen Kenmerk Alleen lezen is Blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste mensen,

Ik heb een irritant probleem met Windows 7. Ik heb een Server systeem ingericht met Windows 7 waarin een aantal schijven draaien. De verschillende partities heb ik op verschillende computers als netwerk shares gealloceerd. Wanneer ik nu bestanden van de lokale computer kopieer naar de netwerk share op de Server machine, dan houdt ie er, nadat een aantal bestanden zijn gekopieerd, mee op en zegt dan dat hij de shared drive niet meer kan vinden. Op dat moment zijn alle netwerk shares niet meer beschikbaar en is opnieuw opstarten de enige mogelijkheid. Als ik dan naar de eigenschappen van de directory kijk is het hokje bij kenmerk Alleen lezen blauw (zie screenprint). Als ik er op druk, vraagt het systeem of de wijziging op alle onderliggende directory's ook moet worden aangepast en vervolgens doet hij dit. Daarna kan ik gewoon de overige bestanden kopiëren naar de netwerk share. Ik begrijp echt niet waarom het kopiëren in eerste instantie stagneert en de verbinding met de share kwijt raakt, en na een herstart van de computer en het verwijderen van het blauwe kleurtje het kopiëren wel zonder problemen verloopt. Ik heb trouwens Windows Ultimate draaien.

Ik hoop dat er iemand is met hetzelfde probleem.

Alle hulp is welkom,.

Groetjes,

Herman Koch.

Bijlagen

• Blauw Hokje.png
    Blauw Hokje.png
    28,9 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan