@home bekabeld internet delen met hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste,

Bij een kennis probeerde ik het internet aan de gang te krijgen op 2 computers. Ze hebben een @home modem, van Tel/TV/Internet.
Nu heb ik dus een kabel gettrokken van de modem naar de zolder waar een oud barrel 350Mhz win 98 staat.

Beneden staat een vrij niewe pc (xp).

Na het stekkertje weer aan de utp gezet te hebben heb ik die in de oude pc gedaan. Volgens de software cdrom van @home software geinstalleerd.
Prima internet werkt.

Toen wilde ik op de nieuwe pc ook internet, dus heb ik de kabel omgeprikt en ook de software geinstalleerd. Maar hij wil geen verbinding maken. (kan geen verbinding met de server maken of zoiets...)
Wat doe ik verkeerd???? :(

Verder wilde ik dus met een hub het internet splitsen voor op allebei de computers. Om even de hub te proberen had ik dus de internet kabel in de hub gedaan, en toen vanaf de hub naar de oude pc (waar dus eerst rechtstreeks het internet werkte.)
Maar dan heeft hij geen internet....dat kan toch niet de hub moet dat toch gewoon doen??

gr DB

is het @home of is het ziggo.
en nee een hub achter dit modem gaat niet werken.
Daar heb je echt een router voor nodig.

duidelijk uitleg over hub/switch/router.

Het is nog @home.

Dus als ik van het @home modem afkom heb ik altijd een router nodig?

Beetje raar toch aangezien een switched dit toch ook moet kunnen, ligt dat puur aan de soort modem?

En hoe kan het dan nog dat de nieuwe pc geen verbinding maakt, terwijl de oude dat wel kan???
de pc zegt van zijn ethernet kaart dat hij correct werkt...

gr

Het modem van @home heeft geen router functie en deelt geen ipadressen uit aan meerdere pc's dus heb je inderdaad een router nodig. Als je bijv ADSL zou hebben en een modem/router in 1 dan zou je een switch kunnen gebruiken.

Die andere pc heb je daar wel de pcnaam van @home ingezet?

Eerst had ik de oude "boven"genoemd.

Die deed het.

Toen de andere "beneden"genoemd, maar die deed het niet, toen heb ik later die naam ook naar "boven"gezet, om het gelijk te houden.

maar toch doet hij niets...

zoals mario al aangeeft moet je voor @home een cc of cp of co nummer ingeven.
Heb je dat boven ook gedaan.......

als het een nieuw abonnement is van @home dan ben je waarschijnlijk ook meteen overgezet naar ziggo en dan is de installatie compleet anders.

dus vertel nu eens of en wat er gewijzigd is.

Het alles in 1 pakket van @home is al een tijdje aanwezig, maar de internet functie werd nooit gebruikt.
Nu deed het adsl internet het de laatste week niet, en waaraan dat lag weten ze niet.

Dus dachten ze, och maakt niet uit we hebben toch @home dus ook daar internet. Dus de modem en alles is destijds geinstalleerd door een mannetje. Tv en tel gingen al via @home. (het is dus nog allemaal @home, tenminste op de software cdrom enzo staat ook allemaal @home)

Toen was ik toevallig bij ze, en bood aan te helpen. dus UTP kabel getrokken naar de oude pc, vanuit de modem die achter de tv zit. Toen gewoon de handleiding erbij gepakt, en de software geinstalleerd op de oude pc.

Dus ik heb verder helemaal niets aan namen in hoeven geven. Alleen zoals ik vertelde de pc naam zelf (boven beneden etc)

Op de oude pc werkte het gewoon, daarna wilde ik het ook op de nieuwe pc zetten maar dat wil dus niet lukken, telkens zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de server, terwijl de lampjes bij utp kabels gewoon branden, dus die maken wel contact.

Eerst dacht ik dat het misschien niet mogelijk was dat ik meerdere pc aansloot, maar in principe weet die software toch niet waar ik die overal op zet, dus dan moet met het gewoon omprikken van de kabel, gewoon op elke pc die de software heeft internet het doen???

als het echt @home is dan heb je een cc nummer nodig dat staat dan in de papieren van @home die men heeft gekregen.
dat zou ik eerst maar eens gaan doen.

Beste,

Gisteravond ben ik weer bezig geweest met het internet, na alles van voor af aan op nieuw te hebben gedaan, reset modem, uninstall pc etc. Heb ik nu op de nieuwe computer internet aan de gang :):)

daarna wilde ik dus met een router gaan proberen of ik hem kon splitten, maar dat doet hij weer niet :s
Ik heb de totale wizard van de router gewoon stap voor stap doorlopen, en toch doet hij niets :s

Router: Broadband BR-6104 EDIMAX

Daarbij heb ik gewoon volgens de handleiding, de internet kabel aangesloten op de MD-II ingang. De pc op LAN-1. Alles ingesteld op DHCP. Mac adress laten clonen.......

ik weet niet waar de fout nou nog zit :S:(

groetjes

Laatst bewerkt:
@home, geeft alleen toegang aan het eerste apparaat dat achter de modem aangesloten is. Verander je dat apparaat zal je de modem even van de stroom moeten halen en vervolgens weer aanzetten. Als je dan ook nog het betreffende CC/CA/CP nummer in de router hebt gezet gaat alles werken.

Alleen heb ik nog steeds nergens iets over een CC, CA of CP nummer gezien??

ook nog niet gebruikt? waar vind ik die?

en als dat niet gaat werken.....
dan horen we je wel weer.

Hey

Gelukkig nieuwjaar btw :)

Het is helemaal gelukt, het werkt allemaal :D

bedankt !!!

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan