@home cd beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gigi9001

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Ik heb mij @home installatie cd beschadigd en wou tog nog graag @home installeren, ik heb nu deze computer aangezet omdat deze al @home erop had voordat het beschadigd liep. How zou ik deze probleem kunnen verlossen?
Ik hoop op een spoedige reactie. :D

Waarvoor heb je de @home cd in godsnaam nodig?
Ik heb ook internet van @home maar heb die hele CD nog nooit in de PC gehad. :cool:

hoe wil ik anders internetten?
Ik kom misschien beetje dom over maar ben niet iemand met veel computerverstand.:o

Zover ik weet hoe je niets te installeren voor @home. Het is een kwestie van PC verbinden met het netwerk en klaar ben je.

Als je PC rechtstreeks op het kabelmodem is verbonden, dus zonder router, en je wilt een andere pc gebruiken dan dien je het kabelmodem tijdelijk uit te zetten door stekker uit stopcontact te halen. Dan andere PC verbinden met kabelmodem en stekker van kabelmodem weer in stopcontact.

Nu wordt die PC geregistreerd bij @home voor internet.

Als je een router gebruikt dan hoef je deze stappen niet uit te voeren aangezien de router dan staat geregistreerd bij @home en dat veranderd niet.

Geregistreerd wordt het MAC adres van een netwerkkaart. Elk PC of Router heeft een ander MAC adres en deze moet eerst geregistreerd worden bij @home. Zolang dat niet is gebeurt werkt internet niet meer. Door het kabelmodem te resetten wordt dit automatische gedaan.

Probeer bij problemen anders deze tool eens van @home.
http://www.home.nl/mijnhome/downloaden/software/pcsnelhelp/

Zover ik weet hoe je niets te installeren voor @home. Het is een kwestie van PC verbinden met het netwerk en klaar ben je.

Als je PC rechtstreeks op het kabelmodem is verbonden, dus zonder router, en je wilt een andere pc gebruiken dan dien je het kabelmodem tijdelijk uit te zetten door stekker uit stopcontact te halen. Dan andere PC verbinden met kabelmodem en stekker van kabelmodem weer in stopcontact.

Nu wordt die PC geregistreerd bij @home voor internet.

Als je een router gebruikt dan hoef je deze stappen niet uit te voeren aangezien de router dan staat geregistreerd bij @home en dat veranderd niet.

Geregistreerd wordt het MAC adres van een netwerkkaart. Elk PC of Router heeft een ander MAC adres en deze moet eerst geregistreerd worden bij @home. Zolang dat niet is gebeurt werkt internet niet meer. Door het kabelmodem te resetten wordt dit automatische gedaan.

Probeer bij problemen anders deze tool eens van @home.
http://www.home.nl/mijnhome/downloaden/software/pcsnelhelp/

Niet helemaal, @home werkt NIET met MAC adressen, het enige wat er moet gebeuren is het invullen van het CP/CA nummer dat je gekregen hebt van @home invullen bij 'computernaam'
Klik daartoe met rechts op 'Deze Computer'->kies tabblad 'computernaam'->kies knop 'wijzigen'->vul de juiste computernaam in en bevestig alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan