Beste...,
Sinds enige tijd (zeg maar vlak voor het WK
heb ik een mooie tv in mijn bezit.
Het is een plasma scherm van enig omvang.
Het geluid is prima, maar kan natuurlijk beter.
Tevens heb ik een DVD speler en een kind (ondertussen 2, dank je wel).
Die combinatie is niet handig....
De DVD speler heeft helaas het onderspit moeten delven en laat dit duidelijk merken door films soms niet af te spelen, te blijven hangen, niet willen forwarden, etc.
Nu wil ik graag een home cinema set aanschaffen om meer te kunnen genieten van mijn tv.
De eisen cq wensen zijn:
- Kinderslot (eis)
- Zo min mogelijk boxen (het liefst draadloos (is data mogelijk via stopcontact?))
- DVD recorder (eis) middels HD
- HDMI aansluiting (eis)
- Divx (het liefst middels firmware meer codecs af te spelen, zoals bij Kiss ook kan)
Of:
Ik wil een barebone PC aanschaffen die ik in mijn TV-meubel kan plaatsen zodat ik via die PC progamma's kan opnemen, DVD's kan afspelen, etc. dus eigenlijk dezelfde faciliteiten als een home cinema set.
Ik zou dan ook boxen erbij moeten kopen, en aangezien ik zo min mogelijk boxen wil weet ik niet wat de momgelijkheden zijn.
Ik heb op KiesKeurig gekeken, maar daar kom ik niet echt uit.
Bij de een zitten maar 2 boxen, maar zit geen HDMI aansluiting.
Bij de ander zit wel weer een HDMI aansluiting, maar geen DVD recorder.
Lastig hoor.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
1) Wat is handiger / verstandiger: een home cinema set of een media center?
2) Als het een home cinema set wordt, welk merk, type, etc. is aan te bevelen?
Of als het een media center wordt, wat is een goede barebone PC (en een set boxen)?
Mijn dank voor al jullie wijsheid!
groet,
Dave.
PS, mocht deze vraag in het verkeerde forum zijn gesteld, excuses, maar wil een moderator de vraag dan verplaatsen?
Sinds enige tijd (zeg maar vlak voor het WK

Het is een plasma scherm van enig omvang.
Het geluid is prima, maar kan natuurlijk beter.
Tevens heb ik een DVD speler en een kind (ondertussen 2, dank je wel).
Die combinatie is niet handig....
De DVD speler heeft helaas het onderspit moeten delven en laat dit duidelijk merken door films soms niet af te spelen, te blijven hangen, niet willen forwarden, etc.
Nu wil ik graag een home cinema set aanschaffen om meer te kunnen genieten van mijn tv.
De eisen cq wensen zijn:
- Kinderslot (eis)
- Zo min mogelijk boxen (het liefst draadloos (is data mogelijk via stopcontact?))
- DVD recorder (eis) middels HD
- HDMI aansluiting (eis)
- Divx (het liefst middels firmware meer codecs af te spelen, zoals bij Kiss ook kan)
Of:
Ik wil een barebone PC aanschaffen die ik in mijn TV-meubel kan plaatsen zodat ik via die PC progamma's kan opnemen, DVD's kan afspelen, etc. dus eigenlijk dezelfde faciliteiten als een home cinema set.
Ik zou dan ook boxen erbij moeten kopen, en aangezien ik zo min mogelijk boxen wil weet ik niet wat de momgelijkheden zijn.
Ik heb op KiesKeurig gekeken, maar daar kom ik niet echt uit.
Bij de een zitten maar 2 boxen, maar zit geen HDMI aansluiting.
Bij de ander zit wel weer een HDMI aansluiting, maar geen DVD recorder.
Lastig hoor.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
1) Wat is handiger / verstandiger: een home cinema set of een media center?
2) Als het een home cinema set wordt, welk merk, type, etc. is aan te bevelen?
Of als het een media center wordt, wat is een goede barebone PC (en een set boxen)?
Mijn dank voor al jullie wijsheid!
groet,
Dave.
PS, mocht deze vraag in het verkeerde forum zijn gesteld, excuses, maar wil een moderator de vraag dan verplaatsen?