Home cinema set ophangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyliger

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hallo,
Ik heb me een week geleden deze home cinema set gekocht:
http://www.vergelijk.nl/home_cinema_set/jvc/th_p3/prices.rhtml

Nu staat in het boekje wel beschreven in welke volgorde dat je de boksen moet ophangen, maar niet op welke hoogte.
Hier zijn 2 foto's van de kamer:

Zoals je ziet is aan de achterkant het plafond lager als de voorkant.
Is het erg als er verschil in hoogte zit, en moet ik de boksen wel zo hoog plaatsen of is het beter op oorhoogte? Mij lijkt het het beste om de boksen in de hoeken te plaatsen.
Alvast bedankt.

Gr, Maarten

Je surround boxen iets hoger dan oorhoogte hangen en een beetje schuin naar je gericht. Front boxen op oorhoogte hangen.

Je surround boxen iets hoger dan oorhoogte hangen en een beetje schuin naar je gericht. Front boxen op oorhoogte hangen.

Bedankt voor de snelle reactie!
En de frontboxen moet ik die ook in de hoeken hangen of beter een stukje ervan af en dus recht tegen de muur?

Kijk eens naar het volgende schema voor een 5.1 systeem:
hwinstellenhc_4_08072003.gif

Dit is de meest ideale opstelling, in de praktijk haal je dit niet vanwege de (woon)kamer indeling. Probeer dit zoveel mogelijk te benaderen, om een goede opstelling te krijgen.

Voor wat extra info, hier een schema voor een 6.1/7.1 systeem:
hwinstellenhc_5_08072003.gif

Neem deze pagina eens door met veel info en tevens de bron van de afbeeldingen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1173168

Je moet zorgen, dat je op de ideale zitplek(hotspot) het geluid zo krijgt, dat het als een bel om je heen is. Stel het systeem zo in, dat je wel duidelijk de geluidsrichting hoort, maar niet precies uit welke box het komt.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor de snelle en goede info!
Probleem opgelost!:thumb:

Nog een tipje. Als je de boxen gaat instellen op het systeem. Gebruik verschillende dvd's om het resultaat te luisteren. Ik neem tenminste aan dat je geen echte test dvd hebt, zoals Digital Video Essentials, om het systeem in te stellen.

Nog een tipje. Als je de boxen gaat instellen op het systeem. Gebruik verschillende dvd's om het resultaat te luisteren. Ik neem tenminste aan dat je geen echte test dvd hebt, zoals Digital Video Essentials, om het systeem in te stellen.

thnx

En ohja, subs zijn niet geheel richtingongevoelig, zoals mensen je doen geloven. Plaats hem niet echt in een gesloten hoekje, dan gaat het bonken. Flink schuiven met die sub, zet hem eens op pootjes, zet hem op een harde tegel, dat soort dingen. Kan heel veel uitmaken in de geluidsweergave...
Maargoed, ik ben dan ook een ouwe zeur :D.

En ohja, subs zijn niet geheel richtingongevoelig, zoals mensen je doen geloven. Plaats hem niet echt in een gesloten hoekje, dan gaat het bonken. Flink schuiven met die sub, zet hem eens op pootjes, zet hem op een harde tegel, dat soort dingen. Kan heel veel uitmaken in de geluidsweergave...
Maargoed, ik ben dan ook een ouwe zeur :D.

Ok zal het eens testen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan