Home cinemaset en tv aansluiten via satelliet ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikaharry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2012
Allen,

Ik heb een probleem. I.v.m. een verhuizing naar een huis zonder kabel aansluiting ben ik genoodzaakt om via een satellietontvanger mijn signaal binnen te krijgen. We zijn nog in het bezit van een goed werkende Sony trinitron beeldbuis. Deze was voorheen aangesloten op een home cinemaset (met dvd recorder) van Sony via een Scartkabel. Nu wil ik deze combi aansluiten op de satellietontvanger, maar dit gaat niet naar wens.
De tv heeft een dubbele Scart aansluiting en een standaard antenne aansluiting, verder niks. Ik heb, zoals te zien op onderstaande foto ook een hdmi kabel aangesloten. Maar ik kan geen audio signaal krijgen op de tuner. Wel kan ik, als ik de scartkabel versteek een film afspelen van de HDD met geluid via de tv een losse speakers.
Waar ga ik de fout in, waarschijnlijk een kabel te weinig?

image.jpgimage.jpg

Bij voorbaat dank voor het advies.

Satelietontvanger > scart > DVD recorder (Zie geen HDMI ingang op recorder)
DVD recorder > HDMI > Home cinemaset Of Digitaal out DVD recorder > RCA > Digitaal in HCS
DVD recorder > Scart > TV

Goedemiddag BikerBill64

Bedankt voor je antwoord.
Even voor de zekerheid een andere foto met de volgens mij de geadviseerde aansluitingen van jou. Ik weet niet waar RCA voor staat, dus misschien kun jij zien of we hetzelfde bedoelen. Zo niet, dan verneem ik dit graag. Ik kan het niet zo uit proberen, want ik moet eerst een extra Scart kabel gaan halen. De HDMI kabel had ik ergens anders voor en de kabel met de oranje stekkers zaten standaart bij de HCS en waren voorheen ook aangesloten. IN de oude situatie was de zwarte antennestekker aangesloten op de tv en een andere antenne stekker was natuurlijk vanaf de ingang kabel naar de DVD recorder. Hierbij de foto.
hcs2.jpg

Helemaal goed Mikaharry.
RCA is de is die oranje kabel. (Tulp stekkertjes)
Maar met de HDMI kabel aangesloten tussen de DVD en HCS heb je die niet nodig.
Moet je even testen of de scart geluid wel op HDMI out komt.
(Dus of geluid van Sat ontvanger wel op HCS komt.)

Er komt geen geluid van de satellietontvanger. De RCA zorgt voor geluid van de HDD speler.

Geluid van de satellietontvanger zou via scart naar de HDD speler moeten gaan. (En dan vervolgens dus naar je HCS)

Dit is uiteindelijk de juiste opstelling. Bedankt voor de hulp!
De Scartkabels gaan naar de tv.
image.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan