Home Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

InF3RnO

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Hallo allemaal,

Ik ben op stage, we werken hier met Windows Server 2003.
Het personeel hier mag maximaal een limit hebben van 10MB aan home directory ruimte. Hoe moet ik dit instellen? Want ik stel nu bij de policy's in, maar dan krijgen ze om de x tijd een melding dat de limit is overschreden. Maar verder kunnen ze alsnog zoveel erop zetten. de max wat ik heb gezien is dat ze programmas van 1gb erop kunnen zetten.

Ik heb ooit ergens gezien dat het echt gelimiteerd werd op 10MB, dat als je iets meer erop probeerd te zetten dat je dezelfde melding krijgt net als of je HD vol zit, onvoldoende geheugen.

Moet diet met een VBS script of hoe?
Kan iemand mij hiermee helpem

Dankjewel alvast:thumb:

Ik neem aan dat je wel NTFS gebruikt voor je schijven ...

Je moet de eigenschappen van het volume waar de home-dirs opstaan kiezen. Dan het tabblad quota pakken, dan quota-management inschakelen. Dan de optie daaronder ook kiezen, "deny diskspace to users exceeding quota limit" ( Ik heb hier de Engelse versie van windos 2k server, maar het principe is hetzelfde).
En dan moet je 2 waardes instellen, eentje vanaf wanneer ie moet gaan "blocken" ... en eentje waarbij ie begint te waarschuwen.
En eventueel kan je het nog laten loggen ook, zodat je het kan teruglezen in je event viewer.

Let wel op, windows doet het per volume, als je dus ook de profielen enzo op hetzelfde volume opslaat, dan mogen je gebruikers totaal maar 10 mb gebruiken, en dat kan soms erg weinig zijn ... het is sowieso al aan te raden om dat soort dingen te verspreiden over meerdere volumes, zodat je alles apart kan instellen.

Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan