home edition inloggen op domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Ik heb een laptop xp home edition en wil graag inloggen op een domein
Ik heb een account en paswoord om op het domein te gaan maar met mijn home editie kan ik niet op een domein inloggen, zijn hier tools voor om dat dan wel te doen?
Ik geraak er in feite wel op maar ik val blijkbaar het netwerk aan met mijn laptop
de administrator zegt dat hij meldingen krijgt van de firewall, dat mijn laptop het netwerk aanvalt en probeert over te nemen

Wat vreemd. Kan die administrator dan jouw ip-nummer niet invoeren als zijnde vertrouwd?
Ik denk niet dat het aan Home ligt. Volgens mij ligt het probleem bij de firewall daar.

Laatst bewerkt:
Xp Home

Volgens mij light het aan xp home. want de gebruiker. kan wel inloggen maar is naar verloop van tijd weer afgemeld. bij xp pro kan je aangeven dat de gebruikers naam en ww opgeslagen moet worden.
dat gaat niet met xp home.

Daarom is de home versie goedkoper, omdat hij geen domein-functionaliteiten heeft. Voor toegang tot een domein moet je een trust opzetten met het domein vanaf de computer waarop je werkt. Met windows xp prof, kan je je pc aanmelden op het domein, en kan je dus inloggen op het domein, met xp home kan het wel, kortstondig, maar dat is dan alleen voor die connectie, met xp prof gaat dat allemaal "vanzelf" op de achtergrond.

Dus als je echt op een domein wilt gaan werken, zal je toch windows xp professional moeten aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan