@Home + Fon router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariekan

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Heb @Home + Belkin draadrouter + Fon accespoint (voor laptop)...

Ik heb het accespoint aangesloten op mijn draadrouter en mijn laptop ziet de verbinding... wat ik ook probeer, ik kom niet goed op internet.. dan weer wel (maar met een slechte verbinding) en dan een tijdje helemaal niet.

Volgens mij ligt het aan de draadrouter.. zoeken op internet levert alleen nog meer vragen op..

Iemand een tip???

Kun je in het configuratiepaneel van de FON-router komen en kun je de FON-router succesvol pingen?

Zo ja, dan moet je eens kijken of de FON-router wel een IP-adres krijgt van de 'draadrouter', of naar de DNS-instellingen van je laptop. Kun je wel internetten met je laptop als je hem op de 'draadrouter' aansluit?

Zo nee, is er denk ik een hardwarecompability-fout tussen je ontvanger en de FON-router, of je bent er te ver verwijderd van de FON-router.

Ik zal vanavond eens kijken of ik de router kan pingen.. Ik kan (af en toe) wel in het conf.paneel komen..

ik kan wel internetten als ik de laptop aansluit op de draadrouter.. die is dus goed.. en de Fon router krijgt ook een ipadres (die ligt binnen de range van de draadrouter).. De Fon router staat 1 meter van de laptop (voorlopig) dus daar kan het ook niet aan liggen..

mijns inziens moet het aan de instelling van de draadrouter liggen. Wat nu?

Nou, ik zie niet in waarom het aan je router zou liggen. Immers, internet via een kabeltje werkt prima. Mag ik vragen welke FON-router je hebt en welke ontvanger?

heb de Fonera2100 met op de laptop een Intel Pro / Wireless 3945ABG Network Connection...

Zou ik die kaart opnieuw moeten installeren?

Heb de Fon router gepingd en kreeg een Time out.. heb daarna nog het draadloze modem opnieuw geinstalleerd omdat deze niet lekker liep.. werkt nog steeds niet...

daarna alle firewall software uitgezet.. ook niet..

daarna de virusscan uitgezet... ook niet...

Ik zie wel dat er maar weinig pakketten worden verzonden... en heel soms heeft het Fon router verbinding met internet.... en dan, na .. 2 minuten weer niet.. de energie besparende functie had ik al uitgezet....

iemand? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan