Home Media / Test server / Filebackup systeem voor 400-500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Goedenavond,

Wat ik graag wil hebben is een zeer kleine PC, die toch redelijk krachtig is zodat ik hem kan gebruiken als:
- Home media center of zoiets, zodat ik via dit apparaat films op de tv kan kijken,
- Test web server, waarop ik websites kan testen waar ik mee bezig ben,
- Filebackup, zodat ik backups van mijn normale systeem en laptop kan maken op deze pc.

Het belangrijkste is de webserver mogelijkheid, daar wilde ik in eerste instantie zo'n kleine pc hebben. Geen speciale webserver, gewoon Win7 HP met XAMPP draaiende. Daarnaast 4 - 8 GB RAM, 2TB HDD (Lekker veel opslag dus) en een redelijk sterke CPU. Een zeer kleine kast is zeker een must, een tower kan ik nergens kwijt. CD/DVD/BD speler heb ik niet nodig, dat scheelt alweer ruimte. En een afstandbediening bij de pc zou zeker mooi zijn, maar is optioneel.

Helaas ligt mijn budget niet zo hoog, anders waren er vele malen meer mogelijkheden. Maar ik zal het met ~400 euro moeten doen. Iemand enige ideeën voor een mooie setup?

hoe klein wil je het hebben?
Xbox360/ps3 formaat?
of ongeveer net zo groot als dat van bijvoorbeeld een versterker/receiver?

de Lian Li PC-Q02 is een hele mooie en kleine behuizing

kun je de pc zelf assembleren en heb je zelf al een windows operating system?

Laatst bewerkt:
PS3 formaat zou het mooiste zijn. Anders word hij zo lomp groot ben ik bang, en ik wil hem juist ergens makkelijk kunnen neerzetten.

Verder heb ik zelf nog Windows 7 HP, en ken ik waarschijnlijk wel iemand die het systeem kan monteren.

Daarnaast wil ik de kast ook het liefste plat leggen, dat vind ik persoonlijk namelijk wat compacter eruit zien :P

Laatst bewerkt:
okey dus de lian li behuizing is dan niet het juiste formaat.

ik zal even rond kijken

misschien past dit wel onder je tv?
klikerdeklik
de dimensies zijn With*Dept*Height 364*377*100mm

Laatst bewerkt:
Dacht je zelf aan een onboard-videokaart of een aparte? Wat voor video's ben je van plan te gaan kijken? 1080P, 720P?

okey dus de lian li behuizing is dan niet het juiste formaat.

ik zal even rond kijken

misschien past dit wel onder je tv?
klikerdeklik
de dimensies zijn With*Dept*Height 364*377*100mm
Niet echt op en top mooi, maar ook niet slecht. Zeker te gebruiken denk ik.

Dacht je zelf aan een onboard-videokaart of een aparte? Wat voor video's ben je van plan te gaan kijken? 1080P, 720P?
Als ik HD (1080p) films op goede kwaliteit kan kijken ben ik tevreden :)

Mooi model, maar misschien wel groot en duur. ook zien de multimedia knoppen er niet bepaald handig uit :( Misschien dat ik wel voor wat meer luxe ga als een groter model neem, maar liever dus zo klein mogelijk voor de kosten.

EDIT: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...478694]=1&product[501004]=1&product[511066]=1
Ziet er voor mij niet slecht uit, maar vind hem wel aan de prijzige kant. Heeft wel alles wat ik graag zou willen daarintegen :/ Misschien toch nog goedkoper te krijgen? Ik vind vooral het moederbord wat aan de prijzige kant. Maar het is wel een van de weinige moederborden met USB 3.0, HDMI en 7.1 audio..

Daarnaast is er ook nog de TechSolo TC-2200, precies hetzelfde model als de MS-Tech MC-1200 maar wel 20 euro goedkoper. Wat is hier de truc van?!

Laatst bewerkt:
klikerdeklik
beetje aangepast heb er een i5 van gemaakt de S staat voor dat hij zuinig is verbruikt 65W maar is krachtiger dan een i3 denk dat je test web server daar wel baat bij heeft
ik zie het verschil niet tussen de twee kasten misschien zit het em in de voeding?

Laatst bewerkt:
Ik ga dan toch liever voor de i3 denk ik. Die heeft een hogere clock per core, en aangezien ik waarschijnlijk ook nog een gameserver wil draaien lijkt een hogere clock snelheid mij verstandiger omdat deze gameserver singlethreaded is. En deze i5 is een stuk duurder dan de i3 :P

Wat is precies de reden van de Seagate Barracuda? De WD Red is mij aangeraden omdat deze gemaakt is voor 24/7 operaties, en is stil naar verhoor.

En er mist DVI op het moederbord, en geen 7.1 audio. Ik denk dat ik dat wel fijn zou vinden om erbij te hebben, alhoewel ik altijd nog een extra lowprofile geluidskaart kan aanschaffen op een later tijdstip.

Wat zijn trouwens nog andere mogelijkheden om beeld en audio te verbinden met de TV? Misschien dat ik die opties beter kan overwegen. De HDMI verbinding van een PS3 lijkt namelijk niet te werken op mijn TV, dus er bestaat een kleine kans dat ik HDMI (NOG) niet kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
de clock per core licht hoger bij de i5 processor 3.5GHz op de turbo
turbo springt vanzelf aan zodra er een programma is die meer power nodig heeft

barracuda was omdat deze goedkoop is HDDs gaan vrij lang mee en zijn vrijwel geluids loos altans je zal eerder het geluid van je cpu fan horen dan zon HDD

Ja nou, 0,2 GHz voor 50 euro meer ofzo :P Dat vind ik het nou ook niet waard. En de WD Caviar Red is gemaakt om 24/7 te opereren, plus ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van WD. Alle harde schijven die ik bezit zijn van WD haha.

Daarnaast vroeg ik mij ook af of het mogelijk is om een radio-tuner in deze pc te hebben. In dat geval kunnen we de radio ook vervangen :P

dan ga je boven je huidige budget komen als er radio tuners zijn die op pci expres kunnen dan zou dat geen probleem moeten zijn
0.2ghz en 2 extra cores voor 50 euro meer...
je wou een krachtige processor?

Laatst bewerkt:
Ik vind 0.2 GHz niet de 50 euro waard. i3 voldoet aan mijn eisen. En 2 cores zijn het wel, maar i3 heeft dan weer hyperthreading en dus evenveel threads als een i5 technisch gezien. Maargoed, ik was het meest onzeker over het moederbord, functionaliteit en home media center mogelijkheden. De i3, ram en hdd zijn prima wat wat mij betreft ;)

ziet er goed uit let wel op dat de standaard cpu fan van intel niet de stilste is, scythe heeft kleine fans die dat wel zijn
Scythe shuriken bijvoorbeeld klikerdeklik

Hmm dat verschild dan ook per serie denk ik. Een vriend van me heeft een 3de generatie i5, en die is echt superstil met stock koeler..

Tsja, ik heb een i7 met stock koeler en die maakt me toch een herrie als de i7 wat moet doen. Heb gisteren toch maar een andere koeler besteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan