Home + Multimedia PC onder 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdW

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Hallo allemaal,

Ik wordt door steeds meer vrienden gevraagd voor een custom PC, dit doe ik natuurlijk graag voor ze. Deze persoon wil de "gewone" dagelijkse dingen snel doen maar ook regelmatig video's, soms in hoge kwaliteit, probleemloos afspelen.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Maximaal 700 euro.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
De gewone dagelijkse dingen, zoals internet en mail, maar ook vaak dus video's in goede kwaliteit afspelen zonder haperingen.
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Wat rekenkracht mag opgegeven worden indien het doel nog wel bereikt kan worden.
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
Ik zet hem zelf in elkaar.

Besturingssysteem - Welke wil je?
Die persoon heeft nog een versie van Windows 7 in huis.
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
De muis, toetsenbord en speakers worden hergebruikt.
De monitor hoeft er ook niet bij, die wordt door hem zelf gekocht.
Een SSD schijf is ook erg gewenst voor de Windows installatie van ongeveer 128 GB.

De kast er a.u.b. niet bij doen, hou hier ongeveer 50 euro voor vrij, hij gaat deze zelf uitzoeken en wordt later bekend.
En nog een vraag van mij, is een echte goede videokaart noodzakelijk voor deze eisen?

Vriendelijke groet,
Thomas

Ik denk dat die componenten wel los zijn te vinden en dan kan ik meteen de goede kast erbij gooien. Zou dit voldoen aan zijn eisen, en is een AMD daar geschikt voor? Ik heb pas nog gehoord dat Intel zoveel keer beter is.

de onboard video doet deze resoluties:
Integrated ATI Radeon™ HD 3000 GPU
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports *1
- Supports HDMI with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports DVI with max. resolution 2560 x 1600 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 2560 x 1440 @ 75 Hz

PS: er zat nog géén SSD bij ..

EDIT: misschien nog een andere koeler erop, die minder geluid produceert...

Laatst bewerkt:
Ik wil hem toch graag zelf bouwen, dus wat vind je van deze componenten bij elkaar: Azerty
Daar ben ik nog wel aan het twijfelen tussen het moederbord dat erin zit of deze?

tsja, ik zou voor het ASrock bordje gaan, bespaar je een 30 euro mee, en daarvoor misschien toch een stillere koeler erbij ...

EDIT: geheugen moet natuurlijk wel bij het bordje passen ... zie hiervoor de geheugenreepjesondersteunende lijst op de site van ASrock ..

Laatst bewerkt:
Oke, dus die ASrock erin, en welke koeler is dan stiller maar voor hetzelfde geld en even goed?

De Scythe Mugen 3 word alom geprezen door zn koelcapaciteiten en stilte...

Maar hij is dan ook 18 euro duurder, maar ik heb een goed plan, ik wacht tot de kast bekend is en kijk of ik die 18 euro dan nog erbij kan stoppen.

Ai, had niet goed genoeg gekeken naar je config ... daar stond er al 1tje bij ...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan