Home netwerk: Ping werkt maar in één richting

Status
Niet open voor verdere reacties.

jm31121958

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Ik heb een home netwerk met een Belkin adsl modem/router verbonden met twee Windows XP PC's (verbinding met draad).
De router lijkt correct ingesteld, en beide PC's hebben probleemloos internet toegang.
Het opzetten van een lokaal netwerk lukt echter niet.

Op beide PC's heb ik de 'Network Setup Wizard' laten lopen.
Computer A ziet de shared files op computer B, maar computer B ziet de shared files op computer A niet.
Vanuit computer A lukt ping naar computer B, maar vanuit B mislukt ping naar computer A (request timed out).

Ook wanneer op beide computers de firewall uitgeschakeld is lukt de ping slechts in één richting.

Op welke manier kan ik dit verder testen en het netwerk probleem verhelpen?

Johan

Hoi Johan,
Ik vroeg me af of dit inmiddels opgelost is?
Ik ben bezig met een schoolproject en ik moet juist ervoor zorgen dat het maar vanuit 1 richting te pingen is... maar ik kom er niet uit:confused: ... en aangezien jij daar last van hebt zou ik heeeeel graag van je willen weten of jij weet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... ik zou het erg waarderen!!!so PLEASE als je het weet reageer ff, thnx.:thumb:

C.

Hoi Johan,
Ik vroeg me af of dit inmiddels opgelost is?
Ik ben bezig met een schoolproject en ik moet juist ervoor zorgen dat het maar vanuit 1 richting te pingen is... maar ik kom er niet uit:confused: ... en aangezien jij daar last van hebt zou ik heeeeel graag van je willen weten of jij weet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... ik zou het erg waarderen!!!so PLEASE als je het weet reageer ff, thnx.:thumb:

C.

In mijn geval was op de PC waarop de printer geinstalleerd staat en waar niet naartoe kan gepingd worden, nog een firewall actief.
Deze firewall was een deel van de CISCO VPN software.
In de Cisco VPN client staat een optie onder tools geloof ik: "statefull Firewall always on", en dit was actief.
In de documentatie va nde Cisco VPN client vind je dat hierdoor geen enkele "inbound traffic" meer mogelijk is.
Inbound traffic is een communicatie die van buiten de PC gestart wordt.
Wanneer deze optie wordt uitgezet, dan werkt de ping wel, en dan werkt de hele netwerk functionaliteit zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan