@-home router aansluiten op een andere provider?

• Onderwerp starter Onderwerp starter noxel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

noxel

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
hallo mensen ik heb een vraagje over een router van Netgear die ik bij een internet aansluiting van @-home heb gekregn, wnat kort gezegt vind ik dat internet van @-home waardeloos, in mijn huis is ook nog een andere internet provider die werkt super, en daar ziiten alle pc's op een kabeltje dan ook aan vast maar er zijn ook een aantal draadloze laptops en dat kan ik alleen maar mee met @-home als ik draadloos wil, ik heb al geprobeert om de router in het modem te doen van de andere provider maar het werkte zo niet, miss is iej soort van gesimlockt?, heeft iemand misschien een idee hoe ik dat wel zou kunnen doen?
alvast bedankt, groetjes maarten

Welke merk + type is de router van die andere provider?

Voor hetzelfde geld namelijk hebben de 2 routers (de netgear + die andere) allebei dezelfde ip-reeksen (de netgear heeft standaard 192.168.1.x). In dat geval kun je ze alleen samen gebruiken door de gebruikte ip-reeks te veranderen op 1 van de routers.
Gegeven dat de andere gebruikers happy zijn met de andere router, zou je dat dan het beste op de netgear moeten doen.

We horen het wel.

Tijs.

ik heb maar 1 router, ik heb 2 modems, 1 van kpn is het volgens mij en die werkt super, dat is een experia box, en daar zou ik heel graag dan de netgear router op aansluiten zodat het kpn signaal draadloos word, het modem die ik heb van @-home is een arris modem model: CM450B P/N: TC00EA1450 , ik hoop dat je hier wat mee kunt, alvast bedankt voor de moeite, groet maarten

De experiabox is een router/modem combinatie, dus de setup van 2 routers is van toepassing.

Vertel even dus welke type ip-adressen de mensen die nu bedraad op de experiabox zitten aangesloten krijgen.
Ga daarvoor naar 1 van die pc's, en doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Het gaat om wat er staat naast IP-ADRES

Tijs.

ip: 192.168.1.72
maar als ik het dus goed begrijp is die experia box al een router van zichzelf? dan hoeft de netgear er helemaal niet tussen?

Zoals je ziet gebruiken zowel de netgear als de livebox het 192.168.1.x netwerk. Je kunt ze dus niet succesvol in serie schakelen.

Dat gaat dus betekenen dat je in de netgear het LAN ip-adres van de netgear router moet omzetten naar bijv. 192.168.20.1 , en de reeks uit te delen adressen (=DHCP server gedeelte) na te kijken of dat ook automatisch in diezelfde 192.168.20.x reeks is (wordt meestal automatisch aangepast zodra je het ip-adres van de router zelf aanpast).

Als de livebox ook draadloos netwerk-toegang kan geven, dan hoef je met een beetje mazzel de netgear niet te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan