@home; systeemfout netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

cover12

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Berichten
6
Sinds vanmiddag heb ik internet via @home.
De bedoeling is dat er 2 laptops op aangesloten worden.
Wanneer ik de laptops afzonderlijk aanslaat (direct op de kablemodem of op de switch) werkt internet super. Zodra ik er een 2e op aan wil sluiten krijg ik als foutmelding; windows systeemfout en dan iets met netwerkadres.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Netwerk opzetten dan komt het goed.
:thumb:
 
Uh.... heb je een switch of een router? Je schrijft dat je een switch gebruikt? Dan gaat het niet werken: Je krijgt maar 1 ip-adres van @home, dus kan maar 1 computer die aan een switch hangt tegelijkertijd op Internet.

Is het een router dan is het een ander verhaal, dan kan het wél werken, vooropgesteld dat die router ip-adressen uitreikt aan computers die erop zijn aangesloten. Je deelt dan aan de Internet kant van de router het ene ip-adres dat @home voor je heeft.
NB: Als het een router is, vergeet dan niet in te stellen: Automatisch een ip-adres verkrijgen én dat de zgn. "hostname" is ingesteld op die 'code' van de abonnementsgegevens van @home (een CCxxxxxxx of CLxxxxxxxx naam of iets dergelijks, kijk maar op de bijgeleverde informatie van je abonnement).

Tijs.
 
ik heb nu inderdaad de switch aangelsoten.
Ik heb wel een broadband router (sweex) Daar heb ik het ook al op geprobeerd maar werkt ook niet.

Netwerk opzetten....ik heb geen idee hoe dat te doen. Ik heb nl geen diskette in mijn laptop en ook de cd van windows niet
 
Nogmaals: met een switch gaat het niet werken, tenzij je meerdere ip-adressen mag gebruiken van @home (dat is bepaald niet standaard voor eindgebruikers, dus ga er maar vanuit dat je maar 1 ip-adres van @home krijgt).

Volg mijn instructies: Zet op het WAN gedeelte van de Sweex aan dat het ip-adres automatisch verkregen moet worden, en stel als "hostname" in dat CCxxxxxxxxxxx danwel CLxxxxxxxxxxxx danwel welke andere code je maar van @home in je abonnementsgegevens gekregen hebt.

Als je het hier niet mee redt, zoek op google op "Sweex @home configureren router"

Succes,

Tijs.
 
Hoe configureer ik mijn router voor @Home?
Om de Sweex router voor @Home te configureren gaat u als volgt te werk.
Configureer de router dus met de PC waarmee u kunt internetten. Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk
vervolgens op enter.
Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.
Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies voor Dynamic IP.
• In het venster Hostname vult u het adres zoals u deze van @home heeft gekregen ! Het gaat hier om het C nummer.
• Aan het MAC address hoeft u niets te wijzigen Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.
Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.
De email instellingen voor @home zijn ook belangrijk, de pop3 en de smtp server in u email programma staan nu op mail. De SMTP en de POP server
moeten worden gewijzigd in mail.home.nl. Internet is nu klaar voor gebruik.

Bron: hier

Tijs.
 
Aller eerst..dank je wel voor je hulp.

Zodra ik de de laptop verbind met de router, kan ik geen internetverbinding meer krijgen.
Ik schakel alles uit, verbind de kabelmodem met de router, verbind de router met 1 pc........start de moden op, vervolgens de kabelmodem en dan de pc weer.
Als ik geen verbinding kan krijgen via de router kan ik ook niet in het configuratie van de router komen toch?
 
Kabeltje van laptop naar router
dan internet explorer opstarten
dan adresbalk helemaal leeg maken
dan type je 192.168.1.1
dan een enter en je zit in je sweex.
 
oke super. dat is nu gelukt.
mijn laptop heeft nu verbinding via de router.
Nu wil ik mijn andere latop aansluiten, en deze geeft een windows systeemfout aan. (identiek netwerkadres)
Hoe los ik dit op?
 
Kijk na of er een 'vast' ip-adres is ingesteld, of dat de sweex ip-adressen toewijst, en beide pc's op "Automatisch een ip-adres laten toewijzen" staat ingesteld voor wat betreft de TCP/IP instellingen.

Zodra dat het geval is, dan hoort dat verhaal van 'identiek ip-adres' als beide computers zijn aangesloten op de sweex geen probleem meer te zijn. Eventueel doe je op beide pc's:
Start -> Uitvoeren -> ipconfig /release
en daarna:
Start -> Uitvoeren -> ipconfig /renew

Ze krijgen dan een nieuw (apart) ip-adres van de sweex toegewezen (vooropgesteld dat dat "Automatisch een ip-adres laten toewijzen" aanstaat bij beide pc's).

Tijs.
 
Dank u allen :D :thumb:

Het probleem is (eindelik) opgelost!!!

en als je nu ook nog even zegt hoe......dan hebben anderen er ook wat aan.:eek:
 
dat van dnties dus........mooi zo:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan